اعضای این گروهک برای هر اقدام خرابکارانه‌ بین 400 هزار‌تا یک میلیون تومان دستمزد می‌گرفتند

شهادت 12 نفر در پرونده سیاه اشرار شرق کشور

فرمانده انتظامی سیستان بلوچستان جزئیات دستگیری و فعالیت گروه اشرار شرق کشور که شهادت 12 نفر را در پرونده خود دارند، تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۹۸۷۰

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با جام‌جم، اظهار کرد: همزمان با وقوع عملیات‌ خرابکارانه در جنوب استان سیستان و بلوچستان تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عاملان آن آغاز شد. اعضای این گروه چهار ماه قبل زمانی که ماموران برای نیابت قضایی به روستایی در شهرستان سرباز رفته بودند، در کمین اعضای این گروهک گرفتار شدند و پس از آن عزم پلیس برای دستگیری اشرار جزم شد.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات پلیسی، دو نفر از اعضای این گروهک شناسایی شدند و پس از دستگیری آنان، سه قبضه سلاح، یک خودرو و یک موتور کشف شد. دستگیرشدگان در برابر پلیس مقاومت کردند و منکر هر اقدامی ‌شدند، اما پس از 20 روز کار پیچیده جنایی سرانجام لب به اعتراف گشودند و اعتراف کردند که اقدامات خرابکارانه زیادی را علیه پلیس و مردم انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد، با همکاری مردم 18 عضو این باند شناسایی شدند و در بازجویی‌ها به جرایم خود اعتراف کردند. آنها در جریان تحقیقات اظهار کردند، وجوهی را از طریق فردی که در یکی از کشورهای عربی فعالیت دارد دریافت می‌کردند. او پس از هر عملیات مبالغی را به‌عنوان دستمزد به حساب یکی از اعضای باند واریز می‌کرد و این پول در میان اعضای گروهک تقسیم می‌شد. اعضای این باند برای هر عملیات بین 400 هزار تا یک میلیون تومان دستمزد می‌گرفتند و با توجه به وسعت عملیات و تلفات آن، میزان دستمزد تعیین می‌شد.

سردار رحیمی درباره هدف اعضای این گروهک گفت: این افراد از سال 86 فعالیت خود را آغاز کردند و وظیفه داشتند استان را ناامن کنند تا شاهد رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سطح استان نباشیم. سرکرده‌های این گروهک به اعضای گروه دستور داده بودند برای رسیدن به هدفشان گاهی اوقات اشخاصی را به رگبار ببندند تا روسای آنها بتوانند از آن بهره‌برداری رسانه‌ای کنند. آنها در این اواخر ترور معلمان را در دستورکار قرار دادند تا آنها را مجبور به ترک محل کنند و فقر فرهنگی در سطح استان باقی بماند.

وی تاکید کرد: اکثر اعضای گروه در افغانستان و پاکستان دوره‌های ساخت بمب و عملیات نظامی می‌دیدند و از طرف دیگر از لحاظ عقیدتی نیز مغزشویی می‌شدند و بعد از آن در کشور اقدام به خرابکاری می‌کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خانواده سه معلم شهید، با قاتلان فرزندانشان روبه‌رو شدند و حتی پدر و مادر معلم شهید شهرکی نیز با قاتل صحبت کردند و می‌توان گفت کسانی که دست به ترور معلمان می‌زدند، دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی از آنها سوال شد که چرا دست به ترور معلم‌ها می‌زدید، گفتند: دستور این بوده که باید همه معلم‌ها از اینجا بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها