جام جم سرا: تحقیقات جدید نشان می‌دهد طلاق عامل بروز بسیاری از اختلالات از جمله کم‌خوابی، افزایش فشارخون و حتی مرگ‌ زودرس است.
کد خبر: ۷۵۹۵۷۸
مراقب خطرات طلاق برای سلامتی باشید

مجموعه‌ای از مطالعات جدید نشان می‌دهد میان طلاق و به خطر افتادن سلامتی رابطه وجود دارد و حتی در برخی موارد به مرگ‌های زودرس منجر می‌شود.

پزشکان معتقدند اختلال خواب تا چند ماه پس از طلاق طبیعی است و اغلب افرادی که این اتفاق ناخوشایند را تجربه کرده‌اند می‌توانند به خوبی با این مشکل مقابله کنند اما در صورتی که این اختلال، مدت زمان طولانی ادامه یابد، این وضعیت به معنای یک اختلال جدی است و احتمال افسرده بودن در فرد را افزایش می‌دهد و این افراد دچار مشکلات متعددی در سلامت کلیشان می‌شوند.

به نقل از اکسپرس، در صورتی که فردی از همسرش جدا شده باشد و به دنبال این اتفاق مشکلاتی در خواب شبانه داشته باشد باید برای درمان خود از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرد چرا که در غیر این صورت با مشکلات بیشتر و جدی‌تری روبرو خواهد شد و سلامتی خود را به خطر می‌اندازد.

در این تحقیق ۱۳۸ فردی که جدا شده بودند به مدت ۱۶ هفته مورد بررسی قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد تا در ارتباط با کیفیت خوابشان توضیح بدهند و فشارخون آن‌ها نیز اندازه‌گیری شد. در ‌‌نهایت یافته‌ها نشان داد کسانی که دچار اختلالات خواب شده بودند، احتمال فشارخون بالا در آن‌ها بیشتر بود.

همچنین کسانی که دچار این اختلالات بوده‌اند به احتمال بیشتری دچار مشکلات دیگر سلامت نیز می‌شدند و اگر این اختلالات مدت زمانی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد تاثیرات بدتری به همراه داشت.

کار‌شناسان برای این افراد رفتاردرمانیِ‌شناختی را پیشنهاد می‌کنند که با یک برنامه روزانه به خواب سالم فرد کمک می‌کند.

همواره مسائل استرس‌زایی در زندگی وجود دارند که یکی از آن‌ها طلاق است، به هر حال هر مساله‌ای که موجب اختلال خواب ما و یا بروز اختلالات دیگر شود باید در مراحل ابتدایی پیگیری شود تا از پیامدهای شدید‌تر آن به موقع جلوگیری به عمل آید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها