نایب رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ‌ شهید طهرانی‌مقدم ‌که در عملیات خیبر 23 سال بیشتر نداشت در جلسه‌ای با شهید همت گفت‌ موشک‌های دوربرد خواهد ساخت و همان طور که دیدید موفق به ساخت این موشک‌ ‌شد.
کد خبر: ۷۵۸۷۴۹
شهید طهرانی‌مقدم در 23 سالگی موشک‌های دوربرد می ساخت

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، اسماعیل کوثری ‌نایب رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر ‌‌با اشاره به ملی شدن صنعت نفت افزود: ‌بعد از ملی شدن صنعت نفت، آمریکایی‌ها جانشین انگلیسی‌ها در ایران شدند و به مدت 25 سال تسلط همه امور را به عهده گرفته و در سال 1343 قانون کاپیتولاسیون را در ایران وضع کردند و از مردم ما حق توحش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان استکبار جهانی و به ویژه آمریکا منافع بسیاری در ایران و منطقه داشتند، اظهار داشت: از 6.5 میلیون بشکه نفتی که در کشور استخراج می‌شد نیم میلیون آن به مصرف داخل می‌رسید و از حاصل درآمد 6 میلیون بشکه نیز چیزی حدود 15 تا 16 درصد به کشورمان پرداخت می‌کردند ‌که همان هم صرف خرید سلاح و جنگنده از آمریکا می‌شد.

‌نایب رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بعد از انقلاب بالغ بر 80 هزار مستشار آمریکایی از کشورمان پا به فرار گذاشتند و گمان می‌کردند صنعت نفت ایران از بین خواهد رفت، اما ‌جوانان ایرانی به پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه دست یافتند ‌و امروز کشورمان به ‌قدرت‌‌ ‌بزرگ منطقه تبدیل شده است.

وی به نقشه‌های شوم استکبار علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران طی 36 سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها که در طراحی توطئه‌های مختلف علیه نظام و انقلاب شکست خورده بودند، تصور می‌کردند با تحمیل جنگ به ایران به راحتی می‌توانند نظام را سرنگون کنند، اما دو عامل اصلی رهبری و مردم تمامی محاسبات دشمن را برهم زد.

کوثری با اشاره به نقش جوانان انقلابی در آن دوران که تمام دغدغه‌شان اطاعت از رهنمودهای حضرت امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: یکی از این جوانان که برای انقلاب و نظام از تمام وجود تلاش می‌کرد، ‌شهید حسن طهرانی‌مقدم‌ بود.

‌ فرمانده لشکر27 محمد رسول‌الله در دوران دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای از شهید طهرانی مقدم گفت‌: این شهید بزرگوار که در عملیات خیبر 23 سال بیشتر نداشت در جلسه‌ای با شهید ‌ همت گفته بود که موشک‌های دوربرد خواهد ساخت و همان طور که دیدید موفق به ساخت این موشک‌ ‌شد.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون ‌متخصصان و دانشمندان جوان ایرانی در انرژی هسته‌ای تاکید کرد: ‌اکنون نیز در بحث هسته‌ای جوانان این مرزوبوم از دل‌وجان مایه می‌گذارند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها