دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد و خاطره شهید تهرانی مقدم را گرامی داشت و تاکید کرد: اگر تهرانی مقدم ها نبودند امروز موشکی از غزه شلیک نمی شد.
کد خبر: ۶۹۷۷۱۴
اگر تهرانی‌مقدم‌ها نبودند امروز موشکی از غزه شلیک نمی‌شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، محسن رضایی در بنیاد فرهنگی صبح قریب ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) به بحث و بررسی عملکرد خوارج و جاهلان تاریخ پرداخت و وقایع اخیر منطقه را مورد تبیین قرار داد.

وی خاطر نشان کرد:امروز در عراق و سوریه تکفیری های تروریست با شعارهای به ظاهر اسلامی مردم بی گناه را قتل عام می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تحلیل اوضاع منطقه، افزود : بهانه مشکوک صهیونیست ها در حمله به غزه ، کشته شدن سه یهودی در سرزمین های اشغالی به دست فلسطینیان است و دلیل بر این اتهام زنی واهی و بی سندشان، یک نوار صوتی است که اساسا در اینکه این نوار چطور به دست آنان رسیده، تردید و ابهام جدی وجود دارد.

وی افزود: با همین بهانه های واهی، امروز با گذشت ١٢ روز از حمله وحشیانه به غزه، قریب ٤٠٠ شهید و ٢٧٠٠ زخمی برجای گذاشته اند که اکثر شهدا زنان و کودکان هستند و این جنایت را با شعار دین علیه دین مرتکب شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: درست مشابه همین جنایت، پنج شنبه گذشته حدود ٢٠٠ کیلومتر بالاتر در شمال فلسطین یعنی در منطقه حمص سوریه جنایتی توسط تروریست های تکفیری صورت گرفت و آنان با یورش به یک منطقه گازی ٩٠ نفر از مردم را قتل عام کردند.

وی یادآور شد: در مجاورت سوریه و در عراق هفته گذشته چند حمله ددمنشانه به روستاهای بی دفاع انجام شد و باز هم این رویکرد با شعارهای دینی بود.

رییس بنیاد فرهنگی صبح قریب افزود: در دیگر سوی منطقه، آمریکایی ها پس از دوهفته مذاکرات فشرده 1+5 به دلیل زیاده خواهی هایشان مذاکرات را به تأخیر کشاندند و حتی اروپایی ها را نیز خسته کردند؛ به نحوی که اروپایی ها به آمریکا اعلام کردند بیایید خودتان مستقیم با ایران مذاکره کنید ودست از سر ما بردارید و از طرفی، چین و روسیه هم فقط به خاطر حفظ ظاهر، مخالفتشان را با آمریکا علنی نکردند.

رضایی تصریح کرد: علت اصلی مخالفت های آمریکا هم ترس از اسرائیل است و برای خشنود ساختن اسرائیلی ها منافع مردم خودشان و منطقه را زیر پا می گذارد؛ اسرائیل هم که سرامد زیاده خواهان دنیاست مدعی است که دارای دین برتر است و باید دین خود را بر جوامع مسیحی و مسلمان حاکم کنند.

وی در ادامه تشریح همزمانی سیر اتفاقات اخیر در منطقه به موضوع افغانستان اشاره کرد و گفت: در افغانستان هم بحرانی در حال شکل گیری بود که البته طی تواضع و فروتنی که کاندیداها باهم کردند از این بحران جلوگیری شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کل تحولات اخیر منطقه یک خط سیر را دنبال می کند و تکه های یک پازل است.

رضایی با اشاره به وضعیت اخیر غزه و شرایط اسرائیل در آن، گفت: تنها بهانه رژیم صهیونیستی پیدا کردن محل شلیک موشک های مقاومت است.

وی ضمن دشوار و بی نتیجه خواندن شرایط فعلی منطقه برای جبهه دشمن گفت: هم اکنون استراتژی دشمن ایجاد رعب و وحشت در مردم است.

دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن چون نتوانست حکومت اسد ، لبنان و عراق را ساقط کند و بدون توفیق ماند با جنایات شنیع قصد شکستن مقاومت در منطقه را دارند.

رضایی رمز سعادتمندی بشر امروز را تنها مقاومت دانست و تاکید کرد: پشت پرده جنایتکاران در واقع سرمایه داران، کارتل های بزرگ نفتی صهیونیست و آمریکا و کینه توزانی هستند که چشم دیدن پیشرفت جهان اسلام را ندارند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند منابع انرژی و نفت گاز مسلمانان را چپاول کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پرچمداران مقاومت در مقابل دشمنان اسلام به عنوان مدافعان دموکراسی یاد کرد و افزود: امروز حق در مقابل باطل در کارزاری وارد شده که در مقابل افکار عمومی دنیا قرار گرفته ؛ ما نیزدر جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم که در جبهه حق به پرچمداری امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) هستیم.

رضایی ضمن اشاره به نقش و جایگاه شهید حسن تهرانی مقدم در سربلندی ایران و جبهه مقاومت گفت: آن شهید در جبهه امام حسین (ع) بود و در راه مقاومت و اعتلای ایران جانش را فدا کرد.

وی افزود: اگر تهرانی مقدم ها نبودند امروز موشکی از غزه شلیک نمی شد؛ هیچ فریادی از لبنان برنمی خاست و امروز مقاومت معنایی نداشت و حق کشته شده بود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان حتی صدای آزادیخواهانه ملت ایران را نیز نمی توانند تحمل کنند ولی به لطف پروردگار متعال توطئه های دشمنان با شکست قطعی رو به رو خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انقلاب الگویی بی مثال برای ملت های سوریه، لبنان، فلسطین و عراق خواهد شد؛ بزودی فرزندان عاشورا و کربلا به پیروزی های بزرگی در سرزمین های اسلامی خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها