دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد

آمادگی ایران برای گفت‌وگوی صریح با عربستان

رئیس‌جمهور ونزوئلا برای مذاکره درباره کاهش قیمت نفت قرار است به ایران، عربستان و الجزایر سفر کند. مادورو امروز وارد تهران می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۷۴۹

به گزارش ایسنا، انتشار خبر سفر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به کشورهای عضو اوپک در شرایطی است که روند سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد. ونزوئلا در آخرین نشست اوپک پیشنهاد کاهش تولید این سازمان برای افزایش قیمت نفت را ارائه داد، اما این پیشنهاد از سوی عربستان که دیگر اعضای اوپک را به‌دفاع از سهم بازار در برابر تولیدکنندگان نفت شیل متقاعد کرد، رد شد.

صالحی: حیله نفتی به ایجادکنندگان آن بازمی‌گردد

همزمان با این سفر، معاون رئیس‌جمهور با اشاره به‌بحران نفتی گفت: مکر و حیله در رابطه با کاهش قیمت نفت علیه ایران به خودشان بازخواهد گشت و بزودی زود مصیبتی بر آنها وارد می‌شود که حل آن‌ برایشان مشکل است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دو سه سال است که ایران عادت کرده کمتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشد و با همین میزان توانسته‌ایم حدود 80 میلیون جمعیت را اداره کنیم؛ در حالی که برخی کشورهای اطراف ما با دو سه‌میلیون جمعیت دو سه برابر ما نفت صادر می‌کنند. ما قطعا از این بحران به خوبی عبور خواهیم کرد هر چند مشکلاتی به همراه دارد، اما ملتی که می‌خواهد از استقلال خود دفاع کند به طور یقین باید هزینه‌اش را بپردازد و این دیگران هستند که به جز نفت چیزی ندارند زندگی‌شان را با آن اداره کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها