خطیب موقت نماز جمعه تهران روز گذشته در خطبه‌های نماز، با اشاره به حمله تروریستی در پاریس گفت: ما حمله تروریستی در فرانسه را بشدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام اجازه کشتن بی‌گناهان را نمی‌دهد، خواه این بی‌گناه در پاریس باشد یا در سوریه، عراق، یمن، پاکستان و افغانستان.
کد خبر: ۷۵۷۷۴۴

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی با بیان این‌که دلارهای آمریکا، پوندهای انگلیس و یوروهای اتحادیه اروپا عامل این کشتارهاست، خطاب به کشورهای غربی گفت: شما این جانواران و مارها را در آستین پروریدید و آن کس که باد بکارد توفان درو خواهد کرد، لذا این تروریست‌ها دست‌پرورده شما هستند و آنها با حمایت سیاسی شما و هم‌پیمانان‌تان پرورش یافته‌اند.

وی ادامه داد: اگر راست می‌گویید و به‌دنبال دفاع از انسانیت هستید حالا که صابون ترور به تن شما خورده راهش این است که دست از این شیطنت‌‌ها بردارید و بدانید راهی که ده سال است تروریست‌ها را تائید می‌کنید بیراهه بوده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حضور مردم در 9 دی 88 و حماسه‌آفرینی‌های آنها در 9 دی 93 یادآور شد: دشمن می‌خواست مردم 9 دی را فراموش کنند اما به فضل خدا شما مردم حماسه 9 دی را فراموش نخواهید کرد. خاتمی گفت: حادثه و حماسه‌های 9 دی 88، 22بهمن 57 و 19 دی 56 با منشائیت ولایت بود، به طوری که مردم با وجود خطرات در سال 56 و 57 به دستور امام به خیابان‌ها آمدند و 9 دی 88 نیز مردم فهمیدند فتنه‌گران ولایت را هدف قرار داده‌اند و به همین دلیل شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» را سر دادند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین پرداخت و گفت: مدت مدیدی است که بحرین با اعتراضات مسالمت‌آمیز مواجه است و در طول این چند سال ما نشنیده‌ایم که کسی با کلت یا کوکتل‌مولوتف هم به جایی حمله کرده یا شیشه بانکی را شکسته باشد، اما دولت بحرین وحشیانه‌ترین برخورد را انجام می‌دهد. وی با بیان این‌که صدها نفر از مردم بحرین در سیاهچال‌ها و زندان‌های بحرین حبس هستند به دستگیری شیخ علی سلمان، دبیر حزب الوفاق اشاره کرد و یادآور شد: بصراحت از این طریق به حکام بحرین می‌گویم قبل از شما شاه این کارها را انجام داد اما هر روز به زوال خود نزدیک‌تر شد و بدانید که ملت بحرین پیروز است و شما از بین خواهید رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها