یک روز پس از حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در پاریس، تکرار تیراندازی به دو پلیس در جنوب این شهر و نیز انفجار در شرق فرانسه، وحشت سراسر این کشور را فرا گرفت.
کد خبر: ۷۵۷۴۸۴
پاریس در وحشت

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه ازوقوع انفجار نزدیک مسجدی در شرق این کشور خبر داد و اعلام کرد این انفجار تلفاتی نداشته است.

صبح امروز نیز درتیراندازی شهر شاتیون واقع درحومه پاریس که پس ازحادثه ای رانندگی رخ داد دو پلیس زخمی شدند که یکی از آنها بدلیل شدت جراحت در بیمارستان در گذشت.

روز گذشته درحمله به دفتر مجله شارلی ابدو درپاریس 12 نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند.

پلیس فرانسه تصویر دو مظنون این حمله را که دو برادر 32 و 34 ساله به نامهای شریف و سعید کواشی هستند منتشر کرده است.

شبکه های خبری فرانسه با اعلام اینکه فرد سوم که تسلیم پلیس شده است در حمله به دفتر شارلی ابدو نقش مستقیم نداشته است، اعلام کردند: شریف کواشی در سال 2008 به جرم مشارکت در اعزام جنگجو به عراق به یکسال و نیم حبس محکوم شده بود.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است احتمال دارد مظنونان اصلی این ماجرااز کشور فرار کرده باشند اما تعقیب آنان ادامه دارد. کارت شناسایی یکی از آنها در داخل خودرویی که با آن فرار کردند کشف شده است.

مقامات امنیتی فرانسه از بازداشت هفت نفر از جمله چند زن خبر دادند که مظنون به ارتباط با تیراندازی روز گذشته در پاریس هستند.

پس از این حادثه در فرانسه سه روز عزای ملی اعلام شد و هزاران فرانسوی در سراسر این کشور تظاهرات کردند.بسیاری از مردم فرانسه می گویند احساس می کنند کشورشان در وضعیت جنگی قرار دارد و نگرانند این کشور به میدان جنگ تبدیل شود.

با اینکه تدابیر امنیتی در فرانسه بویژه در نیروگاه های هسته ای، ایستگاه های مترو، فرودگاهها و مراکز بزرگ تجاری و فرهنگی مانند موزه لوور و برج ایفل تشدید شده است، شبکه الحدث گزارش داد امروز دو فرد مسلح به یک جایگاه سوخت در پاریس حمله کردند.

مقامات فرانسه همچنین اعلام کردند: اززمان حمله مرگبار به دفترهفته نامه شارلی ابدو، چندبار به مساجد در نقاط مختلف این کشور حمله شده است.

روسیا الیوم هم گزارش داد، افراد ناشناس چهار نارنجک دستی بسوی مسجدی در شهر لومان فرانسه پرتاب کردند.

گفته می شود انتشار کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در پایگاه اجتماعی توییتر نشریه فکاهی شارلی ابدو و تبریک سال جدید میلادی به او علت این حادثه تروریستی بوده است.

روحانیون خشونت را محکوم کنند

نمایندگان جامعه مسلمانان فرانسه ازروحانیون مساجد این کشور خواستند تا با قاطعیت خشونت و تروریسم را در خطبه های نماز جمعه محکوم کنند.

شورای عبادی مسلمانان فرانسه، نهاد نمایندگی جامعه مسلمانان این کشور، همچنین از مسلمانان خواست تا پنجشنبه ظهر(حدود11به وقت گرینویچ)، یک دقیقه سکوتی را که در فرانسه به یاد 12 قربانی این کشتار پیش بینی شده است، رعایت کنند.

آنان همچنین خواستار شرکت در تجمع بزرگ ملی شدند که برای یکشنبه در پاریس پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها