طوفان با سرعت ۱۰۲ کیلومتر مناطق مرکزی استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان را در نوردید.
کد خبر: ۷۵۶۲۳۳
طوفان با سرعت ۱۰۲ کیلومتر زاهدان را درنوردید

سرعت وزش باد در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان در شب گذشته به ۱۰۲ کیلومتر در ساعت رسید و موجب اختلال در زندگی شهروندان زاهدانی شد.

وزش باد شدید که از روز گذشته مناطق مرکزی استان را فرا گرفته همچنین شب گذشته مانع فرود پرواز تهران - زاهدان شد و این پرواز را مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه کرمان کرد.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل وزش بادهای جنوبی شدت باد در شب گذشته در شهر زاهدان و مناطق نصرت اباد به حداکثر میزان خود و معادل ۱۰۲ کیلومتر در ساعت رسید.

علی ملاشاهی با بیان اینکه از اواخر امشب از شدت وزش باد در مناطق مرکزی استان کاسته خواهد شد، افزود: از اواخر هفته جاری و در روز پنجشنبه ساکنان مناطق مرکزی از جمله شهرهای زاهدان و نصرت اباد شاهد وزش باد شدید توام با گرد و غبار خواهند بود.

وی گفت: با وزش باد های غربی از فردا سواحل دریای عمان در جنوب استان تحت تاثیر این پدیده قالب قرار گرفته و با مواج شدن دریا پیش بینی می شود ارتفاع امواج به بیش از یک متر و نیم برسد.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد در روز گذشته در منطقه شمالی استان و در سیستان موجب افزایش غلظت گرد و غبار به میزان ۱۱۵ میکرو گرم بر متر مکعب شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها