نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع توفان‌های 220 روزه در سیستان و بلوچستان به دلیل خشک شدن تالاب‌ها، گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن مردم، تعطیلی ادارات و مدارس پیش از شروع ساعت کاری ضروری است.
کد خبر: ۷۲۵۷۶۹
وقوع توفان‌های 220 روزه در سیستان

به گزارش ایسنا، حلیمه عالی در صحن علنی دیروز مجلس افزود: در گذشته پیش از خشک شدن تالاب‌ها بادهای موسمی سیستان معروف به بادهای 120 روزه از خرداد تا شهریور نقش کولر آبی را در منطقه جهت خنک نگه‌داشتن منطقه ایفا می‌کرد، اما با خشک شدن هامون و بی‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی این بادها به توفان‌های 220 روزه در کل سال تبدیل شد.

وی گفت: روز گذشته یکی از این روزها برای مردم سیستان بود، سرعت باد بیش از صد کیلومتر در ساعت، شعاع دید کمتر از 50 متر و غلظت گرد و غبار بیش از ده برابر حد بحران بود، بنابراین از مسئولان محترم درخواست می‌کنم تعطیلی مدارس و ادارات پیش از شروع ساعت کاری باشد تا آسیب جسمانی مردم بخصوص مشکلات ریوی، چشمی و پوستی کمتر شود.

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به بازدید نوبخت معاون منابع انسانی رئیس‌جمهور از سیستان و مشاهده توفان‌های سهمگین در این منطقه، گفت: با توجه به شرایط سخت اقلیمی چرا به کارکنان و کارمندان دولت و فرهنگیان شاغل در این منطقه مزایای بدی آب و هوا تعلیق نمی‌گیرد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها