رییس سازمان بهزیستی:

120 هزار مددجو مسکن ندارند

رییس سازمان بهزیستی از تحویل ۳۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و معلولان تا پایان سال خبر داد و گفت: با ساخت ۱۲۰ هزار مسکونی دیگر مددجوی نیازمند مسکن نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۵۵۷۷۵
120 هزار مددجو مسکن ندارند

دکتر همایون هاشمی در مورد ساخت مسکن نیازمندان گفت: قرار است بر اساس تعهدات خود تا پایان سال ۳۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان نیازمندان تحت پوشش آماده و به آنها تحویل دهیم که اقدامات انجام شده نشان می دهد که بیشتر از تعهد نیز واحد مسکونی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مددجویان یکی از نیازهای اساسی آنها است، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۰۰ هزار معلول و مددجویان تحت پوشش فاقد مسکن هستند، چنانچه بتوانیم این تعداد واحد را برای آنها آماده کنیم، در مرحله ساخت مسکن به نقطه صفر می رسیم.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت است، گفت: چنانچه بتوانیم مدل اجرا را برای مددجویان و معلولان نسبت به قبل راحت تر نماییم، در این صورت مددجویان بیشتری می توانند با اختصاص مبلغ اندکی به عنوان آورده از واحدهای بیشتری بهره مند شوند.

هاشمی افزود: با ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر مددجویان برای پشت نوبت دریافت مسکن نخواهیم داشت.

وی به اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال جاری بر اساس اقدامات انجام شده طرح های مختلفی در زمینه توانمندسازی و اشتغال مددجویان صورت گرفته و در همین راستا نمایشگاهی نیز برای عرضه محصولات و فروش صنایع دستی معلولان و مددجویان سراسر کشور دایر شده است.

هاشمی افزود: با عرضه محصولات معلولان و مددجویان در نمایشگاه های مختلف ایجاد انگیزه اشتغال و رقابت در بازارهای مختلف را فراهم خواهیم کرد به طوری که حتی آنها بتوانند در بازارهای جهانی نیز محصولات خود را عرضه کنند.

رییس سازمان بهزیستیگفت: بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده به طوریکه در بخش اشتغال، توانبخشی، مسکن و... نیز اعتبارات خوبی اختصاص داده شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها