پیشنهاد یک میلیون دلاری به ستاره قرمز‌ها!

سرخابی‌ها در چالش نقل‌وانتقالات

پیشنهاد روز

گفت‌وگوهایی برای تاریخ

همه رفتنی‌اند، هنرمندان هم. مرگ در خانه‌ها را خواهد زد، به نوبت. بازیگرانی که ما دوستشان داریم هم از این قاعده مستثنا نیستند، شوربختانه. خسرو شکیبایی، حسین پناهی، اسماعیل داورفر، حمیده خیرآبادی، انوشیروان ارجمند و این آخری مرحوم مرتضی احمدی. به قول رسول نجفیان آدم‌ها می‌روند و فقط خاطره‌هایشان است که بر جا می‌ماند.
کد خبر: ۷۵۵۲۶۵
گفت‌وگوهایی برای تاریخ

برنامه رادیو هفت شبکه آموزش نیازی به معرفی ندارد، تعریف و تمجید هم نمی‌خواهد. تیم خوش‌فکر سازنده این جنگ شبانگاهی، بینندگان وفاداری را برای خود دست و پا کرده‌اند و انصافا با طرح‌های نویی که در کار خود درمی‌اندازند، پا به پای سلیقه مخاطبان طی طریق کرده‌اند و عقب نمانده‌اند. یکی از بخش‌های جذاب و پربیننده این برنامه گفت‌وگویی است که منصور ضابطیان با هنرمندان انجام می‌دهد، تخصصی و بسیار ریزبینانه و با وسواس و البته در فضایی صمیمانه و بسیار راحت و خودمانی و دور از تکلف‌ها و معذوریت‌های دست و پا گیر. این شب‌ها هم ضابطیان با علی نصیریان رو در رو می‌نشیند و گپ می‌‌زند و از سیر تا پیاز زندگی این پیشکسوت عالم بازیگری را می‌پرسد؛ از دوران کودکی‌اش گرفته تا جوانی و چگونگی ورودش به دنیای بازیگری و فعالیت‌های مختلف و متنوعش در عرصه‌های مختلفی همچون تئاتر و تلویزیون و سینما و استاد هم جزء به جزء پاسخ می‌دهد با حوصله و متانت همیشگی و مالوف‌اش.

مصاحبه‌های این‌چنینی علاوه بر آن‌که برای بیننده جذاب است و سرگرم‌کننده و سطح اطلاعات و دانشش را نیز ارتقا می‌‌دهد، کارکرد دیگری نیز دارد؛ یادگاری ارزنده و جاودان خواهد شد از هنرمندان بزرگ و پیشکسوتی که شاید سال‌ها طول بکشد تا بازیگری همپا و همسطح آنان در آسمان هنر ایران زمین درخشیدن آغاز کند.

همین اواخر و پس از درگذشت مرحوم مرتضی احمدی، وقتی شبکه آموزش، فیلم حضور این هنرمند پیشکسوت در برنامه رادیو هفت و گفت‌وگوی مفصلش با ضابطیان را از آرشیو خود بیرون آورد و بازپخش کرد، ارزش و اعتبار چنین مصاحبه‌هایی بیش از پیش عیان شد و به اثبات رسید. خصوصا صحنه‌ای که آن استاد فقید در میانه تصویر روی صندلی نشسته بود و برزو ارجمند و امیرحسین رستمی یکی از روحوضی‌هایش را در حضور خودش بازخوانی می‌کردند.

گفته‌اند تنها صداست که می‌ماند، اما باور نکنید؛ تصاویر نیز ماندنی شده است در عصر فناوری.

محسن محمدی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
برچسب ها: رادیو پیشنهاد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها