پیشنهاد یک میلیون دلاری به ستاره قرمز‌ها!

سرخابی‌ها در چالش نقل‌وانتقالات

نقل و انتقالات هنوز به صورت رسمی آغاز نشده ولی باشگاه‌ها مذاکرات خود را برای جذب ستاره‌ها آغاز کرده‌اند. در این بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیشتر از باشگاه‌های دیگر زیر ذره‌بین هستند. قرمزها در فصل گذشته قهرمان شدند و رضا درویش مدیرعامل این باشگاه در کنار جذب سرمربی، نیم نگاهی به تمدید قرارداد ستاره‌هایش دارد اما....در روزهای گذشته اتفاقاتی در این باشگاه افتاد که جنجال‌ساز بود.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۳۳
 
به طور مثال علیرضا بیرانوند قراردادش را فسخ کرد، زیرا باشگاه پاداش‌هایش را به عنوان رقم قرارداد حساب کرد. البته این اتفاق در استقلال هم رخ داد. ابتدای فصل کارگروه نظارت بر قراردادها به باشگاه‌ها اعلام کرد نباید به بازیکنان پاداش جداگانه برای مسابقات بدهند و اگر هم پاداشی پرداخت کنند، جزو قرارداد محاسبه می‌شود. استقلال و پرسپولیس همین کار را کردند که البته از سوی قرمزها با واکنش منفی مواجه شد. بیرانوند قراردادش را فسخ کرد و مرتضی پورعلی گنجی از این بابت گلایه. آخرین خبر از باشگاه پرسپولیس این است که رضا درویش به دو سه بازیکن این تیم گفته به هیچ وجه نمی‌گذارد علیرضا بیرانوند دوباره به جمع قرمزها بازگردد و تاکید کرده باید گلر جدیدی جذب کنند چراکه دوره او در این باشگاه به پایان رسیده است. 
   
پیشنهاد دلاری
اما در این بین اتفاق مهم‌تری نیز رخ داده است. یکی از ستاره‌های پرسپولیس با یک باشگاه معروف لیگ برتری توافق دلاری کرده است. یکی از مدیران این باشگاه به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «مگر قرار نبود قرارداد دلاری با بازیکنان بسته نشود؟ این چیزی بود که فدراسیون تصویب کرده ولی چطور یک باشگاه می‌تواند به بازیکن ما قرارداد دلاری پرداخت کند؟ ما خبر موثق داریم که می‌خواهند به یکی از بازیکنان ما یک میلیون دلار بدهند. جلسات را گذاشته‌اند. توافق هم کرده‌اند و اگر بازیکن برود اصلا تعجب نمی‌کنیم.» باشگاه مذکور در فصل گذشته هم به بعضی بازیکنان دلار می‌داد. آنها قرارداد دلاری بازیکنان داخلی را در لیگ‌برتر مد کردند. رقمی که پرسپولیس به ستاره خود پیشنهاد داده به اندازه نیمی از پولی بوده که این باشگاه به او می‌دهد. آن مدیر قرمزها می‌گوید: «دامنه و گستره قراردادهای‌ ما مشخص است. بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد پرداخت می‌کنیم و نمی‌توانیم بالاتر هم بدهیم. چه کنیم وقتی این رقم‌ها را پیشنهاد می‌دهند؟» 
   
دو برابر می‌دهند
استقلال نسبت به پرسپولیس یک مزیت دارد و دلیل آن  حضور سرمربی است. جواد نکونام که در این باشگاه ماندنی شده دو روز است نقل و انتقالات این باشگاه با جدیت جلومی‌برد.آنها البته هنوز با بازیکنانی مثل روزبه چشمی، مهرداد محمدی و صالح حردانی به توافق نرسیده‌اند و گویا بحث درباره مسائل مالی است. یکی از بازیکنان این تیم گفته بالای ۳۰ میلیارد می‌خواهد که با مخالفت مدیریت و نکونام مواجه شده است. در پرسپولیس هم وضعیت همین است. مثلا به یکی از بازیکنان پیشنهاد ۲۰ میلیاردی داده‌اند و او گفته: «دیوانه‌ام بمانم؟ از باشگاه.... پیشنهاد ۴۰ میلیارد تومانی دارم. یعنی دو برابر. اگر بحث ۵-۴ میلیارد تومان بود مشکلی نداشت ولی وقتی دو برابر می‌دهند چرا باید بمانم؟» یکی از بازیکنان هم پیشنهادی ۲۱ میلیاردی از باشگاه گرفته که این موضوع باب میلش نبوده و گفته دو باشگاه با رقم بالاتر خواهان او هستند. دیروز هم خبرگزاری فارس نوشت بازیکنانی مثل بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر با باشگاه تراکتور به توافق رسیده‌اند و فصل آینده پیراهن این باشگاه را به تن خواهند کرد. درباره بیرانوند دیروز شایعه زیاد بود. اکثر رسانه‌ها خبر دادند باشگاه تراکتور توافقی ۶۰ میلیارد تومانی با بیرانوند داشته و این در حالی است که پرسپولیس نمی‌توانست بیش از ۳۰ میلیارد تومان به این بازیکن پرداخت کند.
   
تمدیدی‌های چغر استقلال
استقلال هم در روزهای گذشته ترجیح داده ابتدا تکلیف بازیکنانی که قراردادشان تمدید ‌می‌شود را مشخص کند و بعد سر وقت مذاکره با بازیکنان جدید برود. در این بین اما خبر رسیده مذاکرات با بعضی بازیکنان خوب پیش نرفته چراکه آنها رقم‌های درخواستی بالایی دارند و این موضوع باب میل باشگاه استقلال نبوده است. به همین دلیل هنوز قرارداد بعضی بازیکنان تمدید نشده است. استقلال تلاش کرد تا با بازیکنانی مانند صیادمنش، مامه تیام و سامان قدوس هم مذاکره کند و آنها را به تهران بکشد ولی خیلی زود متوجه شد امکان جذب این بازیکنان وجود ندارد. 

توقع فوتبالیست‌ها
رضا درویش مدیرعامل قرمزها کار سختی برای حفظ بعضی ستاره‌ها دارد و این مساله درباره سمیعی هم صدق می‌کند. او که مدیرعاملی قطعی استقلال خواهد شد، به نکونام گفته باید با بازیکنان چانه بزنند وگرنه بالاتر از سقف قرارداد خواهند رفت. چند هفته‌ای است که رقم‌های عجیب و غریبی در نقل و انتقالات شنیده می‌شود و فوتبالیست‌ها خواسته‌های خود را در قیاس با دلار، مطرح می‌کنند. یکی از بازیکنان استقلال می‌گوید: «ببخشید ما هر سال قرارداد می‌بندیم مثلا دلار n تومان است ولی وقتی پول را می‌گیریم که دلار دو برابر شده است. خود من از سال گذشته طلب دارم. باید ساز و کار درستی تعریف شود که من فوتبالیست هم ضرر نکنم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها