سخنگوی دولت گفت : ما باید با صدا و سیما در تعامل باشیم و مطالب آنها را بشنویم و توقعات و انتظارات دولت را برای آنها اعلام کنیم .
کد خبر: ۷۵۴۶۲۵
نوبخت: باید انتظارات دولت از رسانه ملی را اعلام کنیم

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر آقای نوبخت پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخی به پرسشی درباره چگونگی تعامل دولت با صداو سیما تصریح کرد : در برخی موارد صدا و سیما این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت بتواند نظرات خود را بیان کند ولی در برخی موارد فکر می‌کنم صداوسیما باید تجدید نظر کند ؛ چرا که احساس می‌شود که در جایگاه و رویکرد ملی در رسانه ملی صحبت نمی‌شود .

وی افزود دکتر سرافراز که از شخصیت‌های محترم و ارزشمند نظام هستند باید فرصت کنند و این دست از مسائلی را که در برخی از بخش ها اتفاق می افتد مورد توجه قرار دهند .

نوبخت گفت به هر ترتیب در صدا و سیما نیروهای بسیار فهیم و باشخصیت و علاقمند به کشور وجود دارد ولی این که برخی بخش‌ها بخواهند مطالب غیرواقعی و غیراخلاقی نشان دهند درست نیست .

وی تاکید کرد :‌ اخلاق فقط بخش‌های منکراتی که در ذهن برخی هاست نیست ، ذهن جامعه را با یک کلمه و جمله مشوش کردن هم ، درست نیست به همین جهت ما انتظار داریم آقای دکتر سرافراز بتواند به نحو شایسته‌ای به افزایش و ارتقاء جایگاه رسانه ملی اقدام کند .

سخنگوی دولت همچنین درباره نامه 31 نفر از نمایندگان مجلس منتقد توافق ژنو به رئیس رسانه ملی برای دادن تریبون و فرصت اظهارنظر دراین زمینه گفت : ‌نمایندگان می‌توانند از تریبون مجلس که یک جایگاه قانونی است استفاده کنند. اگر هم به عنوان یک سلیقه سیاسی خاص است در چارچوب احزاب و فراکسیون‌ها می‌توانند موضوعات خود را در رسانه‌ها منعکس کنند.

نوبخت با تصریح اینکه صداو سیما هم گاهی اوقات در انعکاس ملی و بین‌المللی مذاکرات در پاره‌ای موارد مفهوم خاصی را القا می‌کند گفت: صدا و سیما باید در چارچوب مصالح ملی اقدام کند و قطعا نظرات آن دوستان در مجلس و میزگردها می‌تواند مطرح شود به هر ترتیب اگر موضوع خاصی مورد نظر آنهاست باید از سخنگوی همین گروه بپرسید.

سخنگوی دولت افزود: ما به دیالوگ و مباحثه علاقمندیم و در چارچوب مصالح ملی عمل خواهیم کرد و معتقدیم طرح برخی مسائل به استیفای حقوق مردم کمکی نمی کند.

نوبخت گفت :‌مگر کمیسیون‌های مختلف مجلس آقای ظریف را دعوت نکردند؟ دیدگاه ها را باید در جلسات مطرح کرد وحتی کوتاه نیاییم اما نباید در افکار عمومی تشویش اذهان ایجاد و مردم را خسته کنیم .

سخنگوی دولت در واکنش به اعمال تحریم های جدید آمریکا برضد افراد و شرکت های ایرانی، تصریح کرد: ما این تحریم ها را مردود می دانیم و حتی اگر توجیه شود که جدید نیست نوعی علامت منفی از جانب آمریکاست.

وی درباره کنترل بازار ارز نیز گفت: رویکرد بانک مرکزی درباره ارز شناور، مدیریتی است و ما نرخ ارز شناور مدیریت شده داریم ضمن اینکه به ساز و کار بازار نیز معتقدیم اما نظارت بانک مرکزی در پاره ای از موارد از جمله موارد احساساتی و روانی، باید به تناسب اعمال شود و بانک مرکزی مداخله کند اما ما تلاش می کنیم مثل سال گذشته بازار ارز از تناسب برخوردار باشد.

محمد باقر نوبخت پس از نشست هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: شورای اقتصاد در تازه ترین نشست، دو مصوبه با اهمیت در توسعه کشور از جمله افزایش تولید نفت و همچنین رفع محرومیت از برخی شهرها و روستاها داشت.

سخنگوی دولت افزود: در این نشست همچنین مصوب شد وزارت نفت با اختصاص 4 و 7 دهم میلیارد دلار تمامی روستاها و شهرهای کشور را که تاکنون گازرسانی نشده گازرسانی کند.

نوبخت ادامه داد: به این ترتیب همه روستاهای با جمعیت حداقل20 خانوار و یا100 نفر جمعیت مشمول این مصوبه هستند و در مجموع مشکل گازرسانی به 2 میلیون 363 هزار خانوار برطرف می شود.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جلسه مشترک شب گذشته اعضاء کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور نمایندگان دولت از جمله وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: جلسه خوبی بود که منجر به صدور بیانیه مشترک شد از رسانه ها تقاضا کرد که درباره نتایج این جلسه فقط با افراد مسئول و حاضر در این جلسه مشترک در صورت نیاز مصاحبه کنند.

وی عنوان بیانیه مشترک نمایندگان دولت و کمیسیون مجلس را "موضوع: 4.1 میلیارد دلار" بیان کرد و گفت: در تنظیم عنوان این بیانیه از کلمه برداشت که بار حقوقی دارد به هیچ عنوان استفاده نشده است.

وی همچنین درباره اظهارنظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه موشک برای ما اقتدار ایجاد نمی کند گفت : دراین زمینه به قسمتی از موضوع توجه شده و به قسمت دیگر توجه نشده است و ایشان تاکید داشتند که ما به اقتدار موشکی نیازمندیم، اما همه چیز کشور نباید موضوع نظامی باشد حال اگر این موضوع گفته شده ،‌به منزله نفی اقتدار موشکی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها