باران روزهای پایانی لیگ تنیس در اهواز سبب شد دیدارهای تیم‌ها نیمه‌کاره رها شود، دیدارهایی که بازیکنان تنیس ایران بعد از مدت‌ها بیکاری در عرصه تقابل داخلی، منتظر آن بودند. اینک دو مرحله از بازی‌های دور رفت باقی می‌ماند که قرار است فدراسیون آنها را همزمان با دور برگشت رقابت‌ها برگزار کند.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۳
تنیس؛ تغییرات و آرزوها

به گزارش جام جم ورزشی ، بازی‌هایی که مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس می‌گوید کمیته بازی‌ها در روزهای باقیمانده دی، حتما آنها را برگزار خواهد کرد. لیگ برتر بزرگسالان تنیس با نام جام خلیج‌فارس با هفت تیم و لیگ برتر جوانان با نام شهید حسین فهمیده با حضور هشت تیم برگزار شده است که اگر بخواهیم نگاهی به نتایج رقابت‌های دو رده داشته باشیم در پایان مرحله اول، تیم‌ مهندسی توسعه گاز تهران به قهرمانی رسید، آکادمی تنیس اصفهان دوم شد و نفت مسجدسلیمان در مکان سوم قرار گرفت. در جوانان تیم البرز گاز تهران در جایگاه نخست قرار گرفت، گل‌افشان کرج در مکان دوم ایستاد و مهندسی توسعه گاز تهران سوم شد.

مجید شایسته برگزاری این رقابت‌ها را کمک زیادی به تیم ملی می‌داند، آن هم زمانی که قرار است تیم ملی تنیس ایران در گروه دوم آسیا ـ اقیانوسیه برابر اندونزی در خاک این کشور به میدان برود. رئیس فدراسیون تنیس می‌گوید: بازی‌های لیگ برای آماده‌سازی ملی‌پوشان اهمیت دارد. آنها در کوران بازی‌ها قرار می‌گیرند و از طرفی باید در برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی حاضر شوند. علاوه بر اینها مسابقه‌های فیوچرز نیز در ایران برگزار می‌شود که همه این برنامه‌ها به بازی‌های ایران در دیویس کاپ گروه دوم آسیا ـ اقیانوسیه متصل است و کمک شایانی به آمادگی ملی‌پوشان می‌کند. ایران در گروه 2 آسیا با تیم‌های جنوب شرق قاره کهن رقابت‌های سختی دارد. هنگ‌کنگ، فیلیپین، اندونزی، سریلانکا، کویت، تایلند، پاکستان و ویتنام رقبای ایران در رقابت‌های آینده خواهند بود. تیم ایران در این رقابت‌ها ابتدا باید در جاکارتا با اندونزی به میدان برود؛ دیداری سخت برای ملی‌پوشانی که البته تجربه میادین متعدد تنیس آسیا را پشت سر گذاشتند. شایسته درباره این بازی ادامه می‌دهد: ما در خاک اندونزی باید بازی کنیم. شرایط آب و هوایی این کشور برای بازی تنیس خاص است. اندونزی تنیسورهای خوبی دارد که در لیگ‌های خارج از این کشور به میدان می‌روند و در تورنمنت‌های بین‌المللی پرآوازه‌اند.

اگر بتوانیم درست از فرصت‌ها استفاده کنیم قادر به شکست دادن این تیم هستیم، هرچند در برنامه‌های تیم ملی مدت‌دار است و ما فقط به نتایج بازی‌های پیش رو توجه نمی‌کنیم. فدراسیون تنیس از مدت‌ها قبل در رده‌های سنی شاخص‌های ارزیابی دارد و به منظور پشتوانه‌سازی فعالیت‌هایی را صورت داده است که از برنامه‌های سطح کلان این فدراسیون خبر می‌دهد، با وجود این موفقیت تیم ملی بزرگسالان در بازی آینده با اندونزی می‌تواند جایگاه تنیس ایران را در افکار عمومی ارتقا دهد.

3000 روز ایستاده دبیر فدراسیون بودم!

با انتخاب دوباره مجید شایسته به‌عنوان رئیس فدراسیون تنیس وی تغییراتی در بخش‌های میانی این فدراسیون انجام داده است. نخستین تغییر او انتخاب سرپرست دبیر فدراسیون به جای شاهرخ کشاورز، دبیر سابق فدراسیون تنیس بود. کشاورز از چهره‌های فعال تنیس ایران به مدت 8 سال عهده‌دار دبیری فدراسیون تنیس بود، اما مجید شایسته در دور دوم از ریاست چهارساله خود بر تنیس، ترجیح داد کامیار کیمیایی را جایگزین او کند. کیمیایی سوابق بازی در تیم‌های خوزستان و مربیگری گاز تهران را در کارنامه‌اش دارد. برخی معتقدند مجید شایسته در دوره چهار ساله دوم مدیریت بر تنیس ایران قصد دارد عزل و نصب‌های دیگری نیز انجام دهد و تغییر کشاورز نقطه شروع اوست.

دبیر سابق فدراسیون تنیس اما از این‌که ماموریتش در فدراسیون به پایان رسیده است ناراحت نیست، زیرا اعتقاد دارد طی سال‌های خدمت، کیسه‌ای برای خود ندوخته است. کشاورز ادامه می‌دهد: من طی این سال‌ها اتاق و دفتر کار نداشتم و مدام برای تنیس دویدم. افتخارم این است 3000 روز ایستاده دبیر فدراسیون تنیس بودم! بنابراین رفتن از این فدراسیون برای من کار سختی نیست. یک روز برای کمک به این ورزش از من همکاری خواستند و اکنون به این نتیجه رسیدند فرد دیگری را جایگزین من کنند. من برای همه افرادی که برای تنیس ایران تلاش می‌کنند احترام قائلم. کشاورز اتفاقات پیش از برگزاری مجمع انتخابات را در برکناری خود از پست دبیری بی‌تاثیر می‌داند. او می‌گوید دبیر مجمع برگزاری انتخابات بوده و در همان مقطع مجید شایسته به عنوان کاندیدای انتخابات فدراسیون تنیس ثبت‌نام کرده بود و او نمی‌توانست جانب کسی را از جمله رئیس پنج ساله فدراسیون تنیس بگیرد که پنج سال همراه او در یک سنگر بود.

شایسته ادامه می‌دهد: بحث انتخابات فرق می‌کند. من به عنوان دبیر مجمع باید به گونه‌ای عمل می‌کردم که به کاندیدایی آسیب وارد نمی‌شد و هدفم تا برگزاری مجمع همین بود. اکنون با خروج کشاورز از فدراسیون تنیس او سمت‌هایی مانند رئیس کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون تنیس آسیا و رئیس انجمن تنیس دانشگاه آزاد را در اختیار دارد.

کشاورز می‌گوید: 35 سال است در تنیس هستم. زمانی که پست و مقام داشتم خودم را گم نکردم و اینک هم که از فدراسیون بیرون آمده‌ام احساس نمی‌کنم جایی بودم که دیگر نیستم. چنین حسی برای افراد بیگانه با تنیس است.

تغییرات ربطی به مجمع ندارد

مجید شایسته اما در پاسخ به این پرسش جام‌جم که تغییرات در فدراسیون شما ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟ قرص و محکم می‌گوید: صددرصد. کمیته‌های دیگر فدراسیون تنیس با توجه به نیازهایمان در هر بخش تغییر می‌کند و افراد با افکار تازه‌ای جایگزین می‌شوند. این به آن معنا نیست که قبلی‌ها خوب کار نکردند، من از همه آنها سپاسگزارم اما فدراسیون تنیس در ادامه راهی که در پیش دارد نیروهای تازه‌نفس با ایده‌های نو می‌خواهد. باید خون تازه‌ای به پیکر تنیس تزریق شود. رئیس فدراسیون تنیس تغییرات را فقط در شکل اجرایی فدراسیون دنبال نمی‌کند، بلکه در بحث تیم ملی نیز ضرورت تغییر نگاه وجود دارد اما با توجه به در پیش بودن رقابت‌های دیویس کاپ آسیا ـ اقیانوسیه نمی‌شود زیاد سر به سر تیم ملی گذاشت. از این رو او می‌گوید: با تمام توانم پشت سر تیم ملی هستم.

احمدوند سرمربی تیم ملی برنامه‌اش را ارائه داده است و فدراسیون با تمام توان از برنامه‌های تیم ملی حمایت می‌کند. از شایسته می‌پرسیم آیا حاشیه‌های پیش از برگزاری مجمع که در نبود او در فدراسیون اتفاق افتاد دلیل زاویه پیدا کردن او با دبیر یا روسای کمیته‌هایش شده است؟

پاسخ می‌دهد: به هیچ وجه. من قبل از مجمع و در روز انتخابات اعلام کرده بودم برنامه‌هایی برای تغییر ساختار تنیس دارم و در صورت انتخاب دوباره به عنوان رئیس تصمیم‌های خودم را عملی می‌کنم. این تصمیمات تحت تاثیر اتفاقات پیش و پس از برگزاری مجمع نیست و حتی ممکن است از افرادی که تغییر می‌کنند در قسمت‌های دیگر استفاده کنم مانند شاهرخ کشاورز که نمی‌توان منکر خدمات ارزشمند او در تنیس شد. من در این چهار سال باتجربه‌تر شده‌ام و می‌خواهم با قدرت بیشتری تنیس ایران را اداره کنم.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها