جام جم سرا: به گفته یک روانکاو، قول‌ها و وعده‌هایی که دختر و پسر پیش از ازدواج به یکدیگر می‌دهند باید به واقعیت نزدیک باشد چون اگر برپایه و اساس درستی بیان نشود، بنیان زندگی آن‌ها را متزلزل می‌کند.
کد خبر: ۷۵۲۸۴۵
کلید خوشبختی در ازدواج: قول غیر واقعی به یکدیگر ندهید

نسرین طهرانی افزود: جملاتی مثل این موارد که «هر چی تو بگی من انجام می‌دهم»، «بدون تو هیچ تصمیمی نمی‌گیرم» و «هیچ وقت تنهات نمی‌زارم» جملاتی کلی هستند و در عمل، در مسیر اصلی زندگی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین بسیار مهم است به قوانین و مرز تصمیمگیری‌ها آگاه باشیم و برمبنای آن‌ها قول‌ها و وعده‌هایمان را تنظیم کنیم.

این روانکاو تصریح کرد: هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد که فردی به طور کامل خواسته‌های دیگری را انجام دهد. بنابراین پذیرفتن این قول موجب بروز درگیری‌ها و مشکلات زیادی در زندگی مشترک می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم‌کفو بودن به معنای هم‌طراز بودن است نه تشابه و مثل هم بودن که لازم است دختر و پسر از نظر ویژگی‌هایی مانند شغل، تحصیل، خانواده و حتی زیبایی هم‌طراز باشند. در این جهت بسیار زیبنده است برخی نمرات در دختران و برخی نمرات در پسران بالا‌تر باشد، برای مثال بسیار بجاست که نمره زیبایی دختر کمی بالا‌تر و میزان قدرت مرد بیشتر باشد، چراکه مردان قدرتمند در نظر همسرانشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

طهرانی یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها را تغییر نقش و جایگاه مردان و زنان دانست که در برخی موارد قدرت و تکیه‌گاه بودن مردان را زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به معیارهای غلط ازدواج اظهار کرد: گاهی هدف از ازدواج، فرار از خانواده و یا تامین نیازهای مالی و یا هر هدفی غیر از ازدواج است. از جمله قواعد بازی، موضوع نقش هاست. در قاعده نقش، نقش ما به عنوان یک فرد متاهل کاملا با نقش قبلی ما به عنوان یک فرد مجرد متفاوت می‌شود. اصلا قرار نیست کسی پس از ازدواج خودش را به طور کامل تغییر دهد، چراکه باید پیش از ازدواج تغییرات لازم را در خود ایجاد کرده باشد و از نقش خود به عنوان یک فرد متاهل آگاهی و دانش کسب کرده باشد و سپس وارد زندگی مشترک شود.

وی در ادامه گفت: پیش از ازدواج باید دنیای متاهلی را بشناسیم و خود را برای آن آماده سازیم. سپس با آرامش به آن بپردازیم و از زوایای شگفت انگیز آن لذت ببریم. زندگی مشترک «نمایش قدرت مرد و مدیریت آن قدرت توسط زن است». مادامی که این اصل استوار است، زندگی با قدرت و زیبایی پابرجاست!

طهرانی با بیان اینکه ازدواج امری قانونمند است، اظهارکرد: باید پیش از شروع آن، از قوانین آن مطلع باشیم. در این جهت برنامه قاعده بازی را طراحی کرده‌ایم. برنامه قاعده بازی، دانش زندگی متاهلی است که دختران و پسران باید قبل از ازدواج آن بیاموزند و از قوانین آن آگاه شوند. اصول و قوانین زندگی مشترک، از امور بسیار مهم و ضروری هستند که باید فراگرفته شوند و نا‌آگاهی از دانش زندگی متاهلی آسیب‌های غیر قابل جبرانی به‌دنبال خواهد داشت و تاثیر آن در جامعه اجتناب ناپذیر خواهد بود. از جمله این قوانین، قانون مرزهاست که باید به عنوان یکی از بنیادی‌ترین اصول و قوانین زندگی مشترک از آن نام برد.

وی افزود: قوانین مرز‌ها به بسیاری از ریز موضوعاتی که قبل از شروع زندگی از نظر دور می‌مانند و در مسیر زندگی فرد را با بحران روبرو می‌سازد، اشاره می‌کند. یکی از این ریز مرز‌ها، مرز بین واقعیت و ایده‌ال‌ها، مرز بین خیال و واقعیت و مرز بین درست و نادرست است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
سلام
بعلت ناآشنایی با روانكاوی درایران مدتی است عده ای روانكاو معرفی می شوند
درصورتیكه هیچ كدام روانكاوی نشده اند.حداقل معنای روانكاوی سالها درد و رنج آنالیز شخصیت .كه این روانكاوی
به پایان برسد یا نرسد؟ آیا روانكاوش تایید بكند یا نكند؟ آیانهاد معتبر جهانی AMP او را روانكاو بشناسد یا نشناسد؟
شما یا هر رسانه دیگر همین ها را باید از او بخواهد. كی، كجا، چندسال، نزد كدام روانكاو و ارائه مدرك را از او بخواهد.
و الا چیزدیگری در كار است.برای اعتبار خود ارزش و برای روان مردم هم.
در ایران فقط یك روانكاو بااعتبار وجود دارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها