اعلام آمادگی آلمانی‌ها برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل از ارائه پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت آلمانی برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۷۶۹

اسماعیل محصولی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: اخیرا چند شرکت خصوصی آلمانی در مذاکره با وزارت نیرو اعلام آمادگی کرده‌اند که در ارتباط با انرژی‌های نو بویژه انرژی‌های خورشیدی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: هم‌اکنون این درخواست‌ها در معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، شرکت توانیر و سازمان انرژی‌های نو در حال بررسی است و مذاکره با آنها از طریق این سه نهاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد شرکت‌های خصوصی آلمان برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در ایران، مسائل مختلف مالی، بانکی و فنی دارد که باید بررسی شود.

محصولی در پاسخ به این‌که «چه زمان بررسی‌ها به نتیجه می‌رسد و نتایج آن اعلام می‌شود»، اذعان کرد: به نظر می‌رسد توافق کلی که ایران به دنبالش است تا انجام شود در روند جذب سرمایه خارجی تاثیرگذار خواهد بود، زیرا شرکت‌های خصوصی خارجی اکنون بیشتر برای ارائه پیشنهاد و بررسی شرایط سرمایه‌گذاری در ایران می‌آیند تا شرایط را ارزیابی کنند، اگر مشکل اصلی بحث تحریم‌ها به جای مشخصی برسد، استقبال زیادی چه از سوی آلمان و چه از سوی دیگر کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد که در روند عملیاتی شدن این پیشنهادها تسریع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها