بیماری معروف به «گال» توسط انگل‌هایی ایجاد می‌شود که زیر پوست زندگی می‌کنند. بیماری گال در حاشیه شهر شیوع بیشتری دارد و افرادی که در سنین کودکی و پیری قرار داشته یا در مناطق کوچک زندگی می‌کنند به علت رعایت نکردن بهداشت، بیشتر از دیگران با این بیماری درگیر می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۱۷۸۰
بیماری پوستی «گال» و راه‌های درمان آن

جام جم سرا: خارش شدید در قسمت‌های مختلف پوست، لای انگشتان دست و پا، اطراف سینه، کمر و زیر بغل از علایم بیماری گال است.
در خانواده‌ای که فردی به بیماری گال مبتلا می‌شود به علت واگیر بودن آن، همه افراد خانواده باید تحت درمان قرار گیرند و افراد بیمار نیز وسایلی از جمله حوله، لحاف و ملحفه را که از عوامل انتقال است، مجرا کنند.
این بیماری با کرم یا قرص‌های مربوط به آن درمان می‌شود، اما بهتر است توسط پزشک متخصص تجویز شده باشد و به مدت دو هفته استفاده شود. درمان آن نیز قطعی بوده و به سرعت بهبود می‌یابد.
نوع دیگر این بیماری از طریق حیوانات خانگی منتقل می‌شود. علائم این دو بیماری مشابه یکدیگر بوده و تنها نوع انگل متفاوت است که توسط پماد مخصوص درمان می‌شود. (دکتر غلامرضا عشقی - متخصص پوست و مو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
المیرا
-
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
من در انتالیا رندگی میكنم هوای بسیار مرطوب همه میگن به علت رطوبت بالاست خارش شدید پسرم گرفته مثل علایم گال هست و منم كم كم دارم مثل پسرم میشم نمیدونم باید چیكار كنم كل خونه هم سمپاشی كردیم كمك كنید چه كنم

نیازمندی ها