لاریجانی: قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیا(ص) مجموعه‌ معتمد نظام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای ایفای نقش کاتالیزور در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و واگذاری آنها به بخش خصوصی گفت: احیای معادن می‌تواند زنجیره تولید را در کشور کامل کند.
کد خبر: ۷۵۰۵۶۸

به گزارش فارس، علی لاریجانی در یازدهمین همایش فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم درک درستی از شرایط داشته باشیم باید به خلق امکانات دست بزنیم و از هر ابتکاری که قرارگاه سازندگی داشته باشد ما در مجلس استقبال می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد برای شما استثنائاتی هم قائل می‌شویم و حرفی نداریم، زیرا شما مجموعه‌ای معتمد نظام هستید.

رئیس مجلس با اشاره به عدم شناخت کامل از شرایط و متلک‌گویی‌ها و ایجاد مزاحمت‌ها از سوی عده‌ای در برابر سپاه گفت: آن زمان مشکلات امنیتی در کشور بود و سپاه درک درستی از حوادث داشت و با یک اراده قوی معطوف به مجاهدت، این درک را به نتیجه رساند. هرچند به علت حوادث مختلفی که پیش می‌آمد گاهی این مجاهدت‌ها خوب دیده نمی‌شد.

نوبخت: قرارگاه با نجابت دولت را یاری می‌کند

سخنگوی دولت هم در این مراسم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بدون داشتن رویکرد اقتصادی به طرح‌ها، با نجابت دنبال یاری رساندن به دولت است.محمدباقر نوبخت با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در عرصه سازندگی کشور گفت: کسانی که تصور می‌کنند توان بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند.

سخنگوی دولت افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ وجه قرارگاه، رقیب بخش خصوصی نیست.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از دو میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مساله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.

نوبخت با بیان این‌که دولت و قرارگاه در عرصه سازندگی کشور کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، گفت: ما همه فرزندان این ملتیم و اگر دشمن تصور کند با تحریم‌های ظالمانه می‌تواند ما را از پیگیری مطالبات ملت مأیوس کند در اشتباه است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم، کشور را از تنگناهای سختی عبور داده است، بر لزوم استخراج تاریخچه قرارگاه تاکید کرد و گفت: اجازه ندهید از نجابت شما سوء‌استفاده شود؛ با استخراج تاریخچه قرارگاه، فعالیت‌ و عملکرد خود را در اختیار همگان قرار دهید تا بدانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) کشور را از چه تنگناهای سختی عبور داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها