راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در استان‌های شمالی

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در استان‌های شمالی و جنگلی باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۶۵

به گزارش مهر، مرتضی رحمانی موحد در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان مازندران، با بیان این‌که ایده اقامتگاه‌های بومگردی مربوط به کویر است، یادآور شد: ایجاد این اقامتگاه‌ها در استان‌های شمالی طرفدار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. وی درباره ستاد ساماندهی سواحل نیز گفت: به دلیل نگاه بخشی و سلیقه‌ای، یک سرمایه‌گذاری عظیم در سواحل شمالی از بین رفت و باید ارتباط منطقی‌تری بین استفاده‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات صورت گیرد.

وی تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه بخش خصوصی است حمایت خواهیم کرد و این سرمایه‌گذاری‌ها در مناطقی که دارای زیرساخت‌های مناسب‌تر است، در اولویت قرار می‌گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ورود میلیون‌ها مسافر در ایام تعطیلات خواستار آن شد تا استان‌های همجوار و حاشیه به عنوان استان معین تلقی شوند و به ارائه خدمات بپردازند.وی گفت: مازندران می‌تواند در زمینه آیین‌ها و رسوم‌ بومی و محلی تقویم گردشگری داشته باشد زیرا بسیاری از آیین‌ها در فصول مختلف سال در استان مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: مازندران استانی نمونه و موفق در ارائه تسهیلات سفرهای بوده است و یکی از کارهایی که نشان دهنده وفاق دستگاه‌ها است، آیین‌نامه ارتقاء امنیت گردشگران است که در جلسه شورای امنیت کشور با حضور همه دستگاه‌های عضو تصویب شده است.رحمانی گفت: این امر نشان می‌دهد که همه دستگاه‌ها اراده دارند در راستای پیشبرد اهداف صنوف مرتبط با گردشگری تلاش کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان این‌که مدیریت شهری یک تجربه بشری است، بیان کرد: معایب و مزایای این طرح معلوم شده است و در آن ارتباط مستقیمی با خدمات و مدیریت سفر داریم که نیازمند بررسی دقیق هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها