شاهکاری به نام لندروور دیسکاوری اسپرت + فیلم + عکس

نسل جدید لندروور دیسکاوری اسپرت، قبل از پرده‌برداری رسمی در سالن پاریس، رونمایی شد. اتومبیلی که می‌تواند، باز هم توجه همه را به سوی این برند انگلیسی معطوف نماید.
کد خبر: ۷۴۹۹۹۶
شاهکاری به نام لندروور دیسکاوری اسپرت + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اتوکار، لندروور دیسکاوری اسپرت، جایگزین مستقیم فریلندر است اما با اندازه‌ای بزرگ‌تر و لوکس‌تر.

طراحی دیسکاوری جدید، شباهت زیادی به برادران لوکس رنجروور پیدا کرده است و به نوعی می‌توان آن را رنجروور ساده و ارزان قلمداد کرد. با این وجود، طراحی دیسکاوری اسپرت، جذاب و دل‌نشین است.

سابقه دیسکاوری به سال 1989 باز می‌گردد. این SUV متوسط لوکس با قابلیت‌های آفرود بالای خود شناخته می‌شد.

در مجموع چهار نسل از این اتومبیل ساخته شده که آخرین نسل آن LR4 از سال 2010 به بازار آمده است.
قسمت جلوی اتومبیل با فرم تخم‌مرغی و آئرودینامیک خود، کاملاً متمایز از تمام شاسی بلندهای شرکت‌های رقیب است و به آسانی با یک نگاه شناخته می‌شود.

فرم چراغ‌ها و جلو پنجره با شبکه مشکی رنگ، شباهت زیادی به رنجروورها دارد. با این وجود تفاوت ظاهری این مدل با دیسکاوری معمولی فعلی، مثل مقایسه یک جعبه با یک چمدان است! چهره چابک و مدرن دیسکاوری اسپرت قابل قیاس با مدل‌های قبلی نیست. درب عقب و سقف پله‌ای شکل نیز از این مدل رخت بربسته‌اند.

دیسکاوری جدید بزرگ‌تر از فریلندر 2 می‌باشد در حالی که در نگاه اول شاید این‌گونه به نظر نرسد. طول این اتومبیل 90 میلی‌متر افزوده شده و به 4590 میلی‌متر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز 2741 میلی‌متر می‌باشد.

ویژگی خاصی که آن را از رقبای آلمانی متمایز می‌کند، صندلی‌های 5+2 آن می‌باشد که حالت استادیومی صندلی‌های عقب با ارتفاع 5 سانتی‌متر بالاتر از ردیف نخست و قابلیت تا شدن با نسبت 60.40 و لغزش به میزان 16 سانتی‌متر به جلو و عقب باعث می‌گردد تا علاوه بر راحتی استفاده، فضای پای سرنشینان ردیف دوم تا 1011 میلی‌متر نیز افزایش یابد.

می‌توان گفت که ویژگی‌های آفرود به دیسکاوری بازگشته‌اند. فاصله کف اتومبیل از زمین، 212 میلی‌متر است و به راحتی از شیب 45 درجه بالا می‌رود.

پیش‌آمدگی سپرها نیز نسبت به چرخ‌ها کم است و زاویه ورود و خروج را به تپه و ناهمواری، افزایش می‌دهد. این اتومبیل روی پلتفرم اصلاح شده رنجروور اووک قرار می‌گیرد.

فولاد با مقاومت بالا و آلومینیوم سبک وزن، در بدنه، شاسی و سیستم تعلیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فرمان الکتریکی و تعلیق عقب مولتی لینک هم باعث آسایش بیشتر شده‌اند.

درون کابین دیسکاوری جدید، طراحی لوکس، ساده و آشنایی را خواهید یافت. هواکش‌های دایره‌ای شکل دوباره جای خود را به انواع مستطیلی داده‌اند.

استفاده از آلومینیوم برس خورده و روکش چرم دوخته شده و تریم دو رنگ، جذابیت کابین را افزوده‌اند.

سقف بازشوی پانوراما هم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. با این وجود طراحی داخلی نسبت به رقبای دیگر، نکته مثبتی را به نمایش نمی‌گذارد.

جگوار-لندروور برای این اتومبیل SUV معروف انگلیسی از امکانات و رفاه، چیزی کم نگذاشته است. همه آن چیزهایی که در یک اتومبیل مدرن امروزی ممکن است بیابید، در این جا هم استفاده شده‌اند.

یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی که با سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی ادغام شده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم‌های کمکی راننده مانند هشدار خروج از خط، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی یدک‌کش، کروز کنترل تطبیقی و امکاناتی از این قبیل را در دیسکاوری خواهید یافت.

در این فیلم دیدنی قابلیت های دیسکاوری اسپرت را در جاده ها، رودخانه ها و زمین های یخ زده جزیره ایسلند مشاهده خواهید کرد.

گزارش : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
هرچی تعریف كنیدا پرایدیه چیز دیگست

نیازمندی ها