مقام معظم رهبری سرلشکر صالحی را به فرماندهی کل ارتش منصوب کردند

در پی استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی از فرماندهی کل ارتش، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در حکمی امیرسرلشکر عطاءالله صالحی را بهعنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
کد خبر: ۷۴۸۴۲

به گزارش ایسنا متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امیرسرلشکر عطاءالله صالحی

نظر به پذیرش درخواست کنارهگیری امیرسرلشکر سلیمی، شما را که دارای سوابق انقلابی و تجارب ارزشمند در بخشهای مختلف ارتش بهویژه دوران دفاع مقدس میباشید به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم.
انتظار میرود ارتش جمهوری اسلامی ایران که اینک دارای ذخیرهی عظیم نیروی انسانی کارآمد و مؤمن است و در ارتقاء توان رزم چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن گامهای بلند و مؤثری برداشته است، در دوران فرماندهی شما با بهرهگیری از نیروهای متعهد و جوان خود شتاب بیشتری در این جهت پیدا کند و آمادگی خود را به نصاب شایسته برساند.
از تلاشهای مخلصانه و باارزش امیرسرلشکر محمد سلیمی در زمان تصدی این مسؤولیت صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. توفیقات همگان را از خداوند مسئلت دارم.

سید علی خامنهای
20 شهریور 1384



همچنین حضرت آیتالله خامنهای طی حکمی امیرسرلشکر سلیمی را بهعنوان مشاور ویژه فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش منصوب کردند. متن حکم ایشان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر محمد سلیمی

با استعفای جنابعالی موافقت و شما را به مشاورت ویژهی فرمانده کل نیروهای مسلح، در امور ارتش منصوب میکنم.

سید علی خامنهای
20 شهریور 1384



متن استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا
سلام علیکم

بهاستحضار میرساند: 63 ماه از مأموریت خطیر ف.ک.آجا که به عهده این سرباز گذاشته شد میگذرد.
بحمدالله با توجهات خاص امام عصر صلواتالله علیه ، تحت فرماندهی داهیانه حضرت مستطاب عالی اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری نسبی از انضباطی مستحکم ، اقتداری شایسته ، با آهنگی موزون به سوی اعتلاء توانمندیها در حرکت است و برای اجرای مأموریتهای تعریف شده ، امروز آمادهتر از دیروز گوش بهفرمان میباشد.
با عنایت بهاینکه در تاریخ 9 اسفند 1383 کتبا درخواست شد (پیوست) اینک یک بار دیگر فرصت را مغتنم دانسته استدعا دارد اجازه فرمایید ادامه این راه نورانی و پرافتخار به عهده نیرویی جوانتر گزارده شود.منوط به اراده عالیست.

فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرلشکر محمد سلیمی
6 شهریور 1384
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها