نمایشگاه الکامپ تهران (Elecomp) مهم ترین رویداد فناوری اطلاعات ایران

معرفی نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک ایران ۹۵

نمایشگاه الکامپ روز گذشته پس از چهار روز میزبانی از علاقه مندان و مخاطبان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پایان رسید.
کد خبر: ۷۴۸۳۶۳
آنها که الکامپ بیستم را از دست دادند

از ویژگی‌های بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور حاشیه‌هایی است که این نمایشگاه همواره در زمان برگزاری با آن مواجه بوده است.

نکته جالب این‌که چند روز بعد از پایان الکامپ همه این ماجراها تا سال بعد و باز شدن پرونده الکامپ بعدی به دست فراموشی سپرده می‌شود و باز روز از نو و روزی از نو! مشکلات و چالش‌های ارزی ـ ریالی، مشخص نبودن جانمایی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و همزمان نبودن روزهای برگزاری الکامپ بیستم با یک روز تعطیل از مهم‌ترین چالش‌های نمایشگاه امسال بود.

بسیاری از علاقه‌مندان فناوری از الکامپ بیستم دیدن کردند، اما از آنجا که چهار روز کاری از یکشنبه تا چهارشنبه برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده بود، برخی از علاقه‌مندان در این چهار روز فرصتی پیدا نکردند از الکامپ دیدن کنند و این فرصت را از دست دادند.

به نظر می‌رسد قرار دادن حداقل یک روز تعطیل در زمان برگزاری الکامپ نیز مشکلی نیست که راه حل دشوار و پیچیده ای داشته باشد.

چراکه بخش قابل توجهی از مخاطبان الکامپ دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که تعداد زیادی از آنها با توجه به این‌که نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه برگزار شد فرصتی برای بازدید از نمایشگاه پیدا نکردند.

آنها امیدوارند در الکامپ بعدی، این موضوع مورد توجه برگزارکنندگان قرار گیرد تا بتوانند از این فرصت برای آشنایی با تازه‌های روز دنیای فناوری رایانه و الکترونیک بهره ببرند.

رنگ و بوی تبلیغاتی نمایشگاه

در الکامپ امسال بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات گسترده‌ای را تدارک دیده بودند و این در حالی است که تعدادی از شرکت‌ها نیز چراغ خاموش در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند. شاید تصورشان این بود که به اندازه کافی شناخته شده هستند و اساسا نیازی به تبلیغات ندارند.

اگر از الکامپ بیستم بازدید کرده باشید قطعا با خواندن این مطلب یاد همان شرکت‌هایی می‌افتید که با شیوه‌های متفاوت و چشمگیر تبلیغاتی از برگزاری مسابقات تا قرعه‌کشی و هدایای تبلیغاتی به الکامپ بیستم آمده بودند.

تراکت‌های تبلیغاتی چون بروشور، بادکنک، خودکار، دفترچه یادداشت و هدایای بزرگ و کوچک که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته اند بیش از هر چیز مورد توجه مخاطبان الکامپ امسال قرار گرفت.

اما نکته جالب توجه در کنار هدیه‌ها و کیسه‌های کوچک و بزرگ تبلیغاتی، دعوت بازدیدکنندگان به یک فنجان نوشیدنی گرم بود که در این روزهای سرد پاییزی، پیشنهاد وسوسه انگیزی به نظر می‌رسید. برنامه‌های سرگرم‌کننده بعضی غرفه‌ها و شرکت‌ها از دعوت از بازیگران، هنرمندان و همچنین برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی و تخفیف‌های مختلف از حاشیه‌های جذاب نمایشگاه امسال بود.

بفرمایید ADSL !

محوطه بیرونی نمایشگاه امسال به ایستگاه‌های عرضه بسته‌های اینترنتی اختصاص داده شده بود. در حقیقت این قسمت از نمایشگاه محل حضور شرکت‌های عرضه کننده سرویس‌های اینترنتی متنوع بود که نمایندگان آنها با پیشنهاد تخفیف ویژه نمایشگاه، حجم اضافی، تخفیف ویژه دانشجویی، مودم رایگان و بسیاری از امکانات دیگر سعی در جلب توجه داشتند.

اگر می‌خواستید تصمیم بگیرید از میان این شرکت‌ها یکی را انتخاب کنید این تصمیم کار آسانی نبود و باید حساب می‌کردید ببینید پیشنهاد کدام شرکت‌ به نفع شما خواهد بود. اما نفس این استقبال نشان‌دهند،‌ توسعه اینترنت در کشور و با توجه به این که خدمات و ابزارهای مبتنی بر اینترنت روز به روز در حال گسترش است، کاربران بیش از پیش ضرورت دسترسی به خدمات اینترنتی را برای انجام امور زندگی روزمره از پرداخت‌ بانکی تا انتقال وجه و خرید احساس می‌کنند.

جوانان، مشتاق‌تر از همه

بندیکت وولدنبرگ، نماینده نمایشگاه سبیت آلمان که در الکامپ بیستم حضور پیدا کرده بود در حاشیه بازدید از نمایشگاه با اشاره به حضور نسل جوان به عنوان یکی از جذابیت‌های الکامپ گفت: جوانان در مقایسه با دیگر بازدیدکنندگان مشتاق‌تر هستند.

آنها آمده اند تا درباره فناوری‌های مختلف به نمایش در آمده در نمایشگاه اطلاعاتی به‌دست آورند و این برای من بسیار جالب توجه بود. از ویژگی‌های دیگر این نمایشگاه که نظرم را به خود جلب کرد، سامانه‌های متنوعی است که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

برای مثال در نمایشگاه با سامانه ای آشنا شدم که با هدف معرفی نزدیک‌ترین رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها به کاربران طراحی شده است. چنین فناوری‌هایی گرچه بسیار ساده هستند اما می‌توانند در زندگی روزمره بسیار کاربردی باشند.

وولدنبرگ افزود: از ویژگی‌های مشترک آلمانی‌ها و ایرانی‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقبال گسترده آنها از برنامه‌های کاربردی قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هاست. گرچه به نظر می‌رسد تامین نیازهای جمعیت ایران در عرصه ارتباطات کار دشواری است، اما این نمایشگاه نشان داد ایران در زمینه گسترش کاربرد فناوری‌های ارتباطی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

حضور معاون وزیر ارتباطات در روز پایانی الکامپ

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات صبح دیروز از بیستمین نمایشگاه الکامپ بازدید و با مسئولان برگزاری نمایشگاه درباره روند نمایشگاه گفت‌وگو کرد.

وی درباره کیفیت نمایشگاه امسال الکامپ گفت: به هر حال الکامپ نمایشگاهی حائزاهمیت در حوزه الکترونیک به‌شمار می‌رود و امیدواریم در سال‌های آینده بهتر از امسال برگزار شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره همکاری‌های آینده با دو نمایشگاه سِبیت آلمان و جیتکس امارات متحده عربی، گفت: همکاری با این دو نمایشگاه معتبر در حوزه تجارت الکترونیک به نفع ایران است و هرچه این تعاملات گسترده‌تر باشد حضور ما نیز در جهان گسترده‌تر شده و به تعامل مستمرتر شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی منجر خواهد شد.

فرانک فراهانی‌ جم ‌- جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها