کاهش هزینه همراه بیمار در بیمارستان‌های دولتی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نرخ هزینه همراه در بیمارستان‌های دولتی با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و همچنین در صورتی که مورد تائید هیات وزیران قرار گیرد، به نرخ سال 92 بازمی‌گردد.
کد خبر: ۷۴۸۲۹۹

به گزارش ایسنا، محمد آقاجانی افزود: به این ترتیب، هزینه همراه بیماران در بیمارستان‌های دولتی از 38 هزار تومان به 21 هزار تومان کاهش خواهد یافت. همچنین در گذشته این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه نبود و پیش از این کل هزینه‌های مربوط به این موضوع را مردم پرداخت می‌کردند.

همچنین آقاجانی عنوان کرد:‌ تاکنون بیش از هفت میلیون نفر از افراد بدون بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، سهم مردم از هزینه بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی از حدود 37 درصد به حدود 8 درصد کاهش یافته است. البته با اجرای گام سوم از طرح تحول نظام سلامت، این روند کاهش هزینه‌های مردم با پرداخت 6 درصد از هزینه‌ها برای ساکنان شهرها و 3 درصد برای ساکنان روستاها ادامه خواهد یافت. تاکنون نیز حدود سه میلیون و 50 هزار بیمار بستری از این خدمات استفاده کرده‌اند.

اخطار وزارت بهداشت به 140 بیمارستان

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اخطار گرفتن 140 بیمارستان مشمول طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد آقاجانی افزود: بازدید از 313 بیمارستان مشمول طرح تحول سلامت به صورت دقیق انجام شد که از این تعداد 140 بیمارستان، اخطارهای لازم را گرفتند. آقاجانی تصریح کرد: در سامانه 1590 نیز 1865 شکایت ثبت شد که مورد پیگیری قرار گرفت، ضمن این‌که تعداد زیادی از تماس‌ها با سامانه شکایت تعرفه‌ای 1690 نیز مرتبط با تخلفات تعرفه‌ای گزارش نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها