شجاعی کیاسری انتقاد کرد:

بانک‌ها در اختیار مافیای خانوادگی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از نظارت ضعیف بانک مرکزی، گفت: متاسفانه برخلاف قانون، 60 تا 70 درصد سهام بعضی از بانک‌ها در اختیار افراد یک خانواده قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۷۹۵۰
بانک‌ها در اختیار مافیای خانوادگی

سید رمضان شجاعی کیاسری اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، افراد حقیقی می‌توانند پنج درصد از سهام یک بانک را داشته باشند و افراد حقوقی 20 درصد از سهام بانک‌ها، در حال حاضر در بعضی از بانک‌های خصوصی افراد حقیقی 60 تا 70 درصد سهام بانک را به نام خود و افراد خانواده‌شان کرده‌اند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه این اقدام این است که کل سپرده مردم که در نزد یک بانک گذاشته‌‌اند، در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد و آنها نیز این سرمایه را صرف ساخت و ساز و کارهای دلالی می‌کنند.

شجاعی کیاسری تصریح کرد: تخلفاتی که هر از چند گاهی بحران اقتصادی در بازار ایجاد می‌کنند، ناشی از همین جاست.

وی تاکید کرد: متاسفانه نظارت بانک مرکزی، نظارت ضعیفی است و این امر موجب می‌شود مردم نگران سپرده‌هایشان در بانک‌ها باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
بانك مركزی تنها كاری كه بلد نیست انجام وظائف خودش است دست اندركاران این بانك خیال میكنند با ماشاءالله انشااله كارها درست میشود این وضع ادامه دارد مادامی كه انتصابها نه بر اساس لیاقت بلكه بر اساس سفارش و پارتی بازی انجام میگیرد "گیرم پدر تو بود فاضل إز فضل پدر تو را چه حاصل " كسانی را بكار بگمارید كه سواد انجام كار را داشته باشند نه اینكه فلان فامیلشان در سمتی است !!!!!!!!!
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
ببخشید لطف كنید این خانواده را معرفی كنید . چرا از گفتن نام مفسد اقتصادی همه می ترسند . مردم با این گرانی دست و پنجه نرم می كنند . از خدا بترسید و مثل رهبر ازاده زندگی كنید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها