در بررسی اخیر متخصصان دپارتمان آموزش و مشاوره روان‌شناسی دانشگاه مک‌گیل که بر ۳۷۲ کودک چهار تا هشت ساله متمرکز شده بود، نتایجی به دست آمد که نشان داد تهدید کردن کودکان به تنبیه‌ شدن برای جلوگیری از دروغ گفتن آن‌ها، اثرات سوء و عکس خواهد گذاشت.
کد خبر: ۷۴۷۸۹۵
کودکان با تنبیه، راستگو نمی‌شوند

جام جم سرا: روان‌شناسان تاکید دارند که تنبیه کودکان به خاطر دروغگویی به ترک این عادت منفی در آن‌ها کمکی نمی‌کند.
در بررسی محققان، از کودکان درخواست شد مدت یک دقیقه و در حالی که با عروسکشان در اتاق تنها هستند از نگاه کردن به آن خودداری کنند. اگرچه این کودکان اجازه نگاه کردن به عروسکشان را نداشتند برخی از آنان این کار را انجام دادند. سپس از آنان پرسیده شد که آیا به عروسکشان نگاه کرده‌اند یا نه؟ در پایان معلوم شد کودکانِ بزرگ‌تر به مراتب کمتر از خردسالان به عروسکشان نگاه کرده بودند.
علاوه بر این، نتایج بررسی‌ها نشان داد ۶۶/۵ درصد از کودکانی که به عروسکشان نگاه کرده‌ بودند در مورد انجام ندادن این کار به والدینشان دروغ گفتند.

همچنین در این بررسی مشخص شد کودکانی که از تنبیه شدن واهمه داشته باشند بیشتر تمایل به دروغگویی دارند اما در صورتی که مطمئن باشند گفتن حقیقت موجب شادی و رضایت بزرگتر‌هایشان می‌شود، ترغیب به راستگویی می‌شوند.

به نقل از ساینس ورلد ریپورت، پرفسور «ویکتوریا تالوار» تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که تنبیه کردن موجب راستگویی در کودک نمی‌شود. در حقیقت تهدید به تنبیه شدن می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها