جام جم گزارش می دهد

یارانه؛ گمشده تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تولید با مقامات در حال مذاکره هستیم، گفت: سهم بخش‌های تولیدی در بودجه سال ۹۴ مطلوب و در حد امکانات دولت است.
کد خبر: ۷۴۷۶۲۵
چانه زنی ها برای اخذ یارانه ۱۲۰۰ میلیاردی تولید

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به اینکه سهم بخش‌های تولیدی در بودجه سال 94 مطلوب و در حد امکانات دولت است، اظهار داشت: در کنار بودجه؛ لایحه حمایت از تولید نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و با اصلاحات وزارت امور اقتصاد و دارایی تقدیم مجلس شده است که امیدوارم با تصویب آن توسط نمایندگان مجلس بخشی از مشکلات تولیدکنندگان بر طرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که معاونت امور صنایع این وزارت خانه می گوید، دلیل عدم اختصاص یارانه 1200 میلیاردی تولید را باید از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرسید، گفت: ما با معاون اول رئیس جمهور و حتی در هیأت دولت این نکته را مطرح کرده‌ایم که در نهایت دولت می‌گوید پرداخت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور درباره یارانه تولید به تسنیم گفته است: در سال جاری یارانه تولید 5 هزار و 727میلیارد تومان پیش بینی شده است منتهی در هیأت وزیران تصویب شده که این مبالغ فقط به صورت مابه التفاوت نرخ سود در اختیار بخش های تولیدی متقاضی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظام بانکی کشور هماهنگی لازم برای اجرای این امر صورت گیرد، افزود: معاونت برنامه ریزی تعهد و تضمین می کند که این مابه التفاوت نرخ سود را پرداخت نماید.

نوبخت اضافه کرد: در حال حاضر اعلام می‌کنم همین فردا صبح هر یک از آنهایی که سر رسیدش رسیده باشد را معاونت برنامه ریزی پرداخت می‌کند اما در ابتدا باید تعهد و تضمین هایی انجام شود که این امر نیز اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: اگر تولیدکنندگان تصور می کنند که 1200 میلیارد تومان به صورت نقدی به آنها ارائه می شود باید بگویم این موضوع خلاف قانون است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها