یک کارشناس روان‌شناسی، حضور زنان در ورزشگاه‎ها را مثبت تلقی کرد و با تأکید بر اینکه افزایش میزان ادب و نزاکت در ادبیات محاوره‎ای مردان ورزشکار و تماشاگران با حضور زنان، یکی از نکات مثبت حضور زنان در ورزشگاه‎ها است، گفت: قدم اول برای حضور بانوان در عرصه‎های ورزشی، فرهنگ‎سازی است.
کد خبر: ۷۴۷۵۶۵
برای حضور زنان در ورزشگاه‎ها باید فرهنگ‎سازی کرد

جام جم سرا: نسرین ریاحی با بیان این مطلب، اظهارکرد: فرهنگ‎سازی برای حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه‏‌ها و عادی‎سازی این مقوله بیش از هر چیز به اهتمام رسانه‎ها و تبلیغات نیازمند است، علاوه بر این، برنامه‌ریزی و احداث مکانی جدا از بخشی که آقایان حضور دارند نیز ازجمله مواردی است که منجر به‌ سلامت حضور بانوان در مکان‎های ورزشی می‌شود.
این کارشناس ادامه‌ داد: وضع قوانین بازدارنده در خصوص ادبیات نامناسبی که متأسفانه برخی از ورزشکاران مرد در ورزشگاه‎ها به کار می‎برند نیز از مهم‏ترین مسائل مورد بحث امروز جامعه‎شناسان و روان‌شناسان است، چرا که با رفع این معضل، بانوان ایرانی هم می‎توانند در ورزشگاه‎ها حضور یافته و از نشاط موجود در این محیط‌ها بهره‎مند شوند.
وی با بیان اینکه گرایش زنان به تماشای مسابقات ورزشی امری عادی است، افزود: متأسفانه محدودیتی که تاکنون برای حضور زنان در ورزشگاه‎های وجود داشته موجب شده آن‎ها برای حضور در مسابقات ورزشی هیجان و گرایش بیشتری از خود نشان دهند.
ریاحی گفت: زنان از منظر تربیتی و فرهنگی نقش مهمی در جامعه ایفا می‎کنند و این نقش اگر با نقش ورزش در سلامتی فرد ترکیب شود می‎تواند قشر عظیمی از جامعه را از منظر سلامتی جسم و روح بیمه کند. حضور در مسابقات ورزشی باعث افزایش سطح شور و نشاط روحیه می‌شود و باید گفت که زنان نیز به ‌اندازه مردان حق شرکت در ورزشگاه‎ها را دارند.

این کارشناس با تأکید بر اینکه افزایش میزان ادب و نزاکت در ادبیات محاوره‎ای مردان ورزشکار و تماشاگران با حضور زنان، یکی از نکات مثبت حضور زنان در ورزشگاه‎ها است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، حضور خانواده ورزشکاران طی مسابقات ورزشی، یکی از دلایل ارتقاء سطح روحیه و انگیزه آن‏‎ها به شمار می‎رود و از آنجایی ‌که خانواده شامل همسر و فرزندان می‌شود می‎توان به اهمیت حضور بانوان پی برد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
با سلام
فقط كاش این كارشناس محترم كه زحمت كشیدند و این همه كتب روانشناسی (غربی) !!! مطالعه كرده اند تا به این نتیجه رسیده اند ،‌ كمی هم از اسلام مطالعه میكردند .
روانشناس محترم ! نگاه كردن زن به بدن نیمه عریان مرد در ورزشگاهها طبق نظر مراجع معظم تقلید حرام است .
لطفا بدون در نظر گرفتن مبانی اسلامی نظر ندید.

نیازمندی ها