فیلم‌های مستند از تانا تا کارون و آتشفشان‌قلعه حسنعلی ساخته فرهنگ خاتمی امشب ساعت 23 و در قالب برنامه «فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۳۹۰

از تانا تا کارون گزارشی ماجراجویانه از مراحل اکتشاف و نقشه‌برداری غار تانا در روستای شمس‌آباد شهرکرد از سوی چهار گروه غارنورد از کرج، کرمانشاه، کرمان و چهارمحال و بختیاری و توصیف قایقرانی چند گروه ورزشی در رودخانه خروشان کارون با قایق‌های رفتینگ است.

آتشفشان قلعه حسنعلی نیز درباره طبیعت کوهستانی کرمان است. قلعه حسنعلی نام آتشفشانی در جنوب شرقی استان کرمان است. با وجود این‌که آخرین زمان فوران این آتشفشان مشخص نیست، اما احتمالا زمان شکل‌گیری آن دوره هولوسین است. مستند «خارپوستان خلیج‌فارس» نیز به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعلی محترمی امشب ساعت 18 و در قالب «شب‌های مستند» پخش و سپس با حضور مازیار فکری نقد و بررسی می‌شود.

این مستند که به مدت 47 دقیقه در صداوسیمای مرکز بوشهر تهیه و تولید شده، به معرفی گونه‌های مختلف ساکن اعماق خلیج‌فارس در قالب مستندی موضوعی و علم‌محور می‌پردازد. علاقه‌مندان ساخت‌وساز نیز می‌توانند ساعت 21 امشب شاهد مجموعه مستند «سازه‌های عجیب» با نگاهی به جدیدترین تحولات در عرصه ساخت و ساز و ابرسازه‌ها باشند. این مجموعه در شش قسمت 30 دقیقه‌ای آماده پخش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها