شهرها و جاذبه ها

صادرات کالا از بازارچه مرزی پرویزخان متوقف نمی‌شود

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: روند صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه مرزی پرویزخان در ایام اربعین حسینی متوقف نمی‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۳۵۱

نعمت‌الله نازپرورده افزود: فعالیت‌های تجاری طرف عراقی نیز در این ایام ادامه دارد.وی اظهار کرد: به علت فساد‌پذیری برخی محصولات صادراتی از جمله میوه و تره‌بار و جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی پیله‌وران، توقف روند صادرات کالا از بازارچه مرزی پرویزخان امکان‌پذیر نیست.

حسین موسوی، مدیر بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین نیز گفت: روند صادرات کالا از طریق این بازارچه در ایام اربعین متوقف نمی‌شود، اما بنا به دلایل امنیتی از حجم ترد کامیون‌ها در این ایام در داخل عراق کاسته می‌شود.بیش از 50 درصد کل کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین انجام می‌شود.‌/‌ ایرنا

متروی اصفهان زیر آب نرفته‌است

معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان خبر بالا آمدن آب رودخانه زاینده‌رود و زیر آب رفتن ایستگاه متروی نزدیک به سی و سه پل را تکذیب کرد.

سعید کورنگ بهشتی گفت: وجود آب در مسیر ساخت مترو امری طبیعی است زیرا مسیر مترو 21 متر زیر زمین و زیر سطح آب حفر می‌شود. در حفاری همه ایستگاه‌ها و مسیرهای مترو چه واقع در مسیر زاینده‌رود و چه غیر از آن، آب وجود داشته و این آب همواره حین عملیات اجرایی پمپاژ می‌شود.

وی تاکید کرد: مسیر مترو تا ده کیلومتری شمال اصفهان تکمیل شده و در این مسیر، میزان نشت آب جزئی و در ده کیلومتر جنوبی به دلیل تکمیل نشدن سازه و فوندانسیون میزان آب بیشتر است. هنوز ایستگاه‌ها تکمیل نیست و پس از تکمیل سازه، آب موجود پمپاژ می‌شود.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وجود آبراه قدیمی مربوط به عصر صفوی در مسیر حفاری مترو گفت: کاوش‌های باستان شناسی توسط سازمان میراث فرهنگی از ابتدای امسال تا تیر انجام شد و پیش از حفاری، مهندسان قطار شهری از وجود این آبراه اطلاع داشتند . وی تاکید کرد: دو کیلومتر اول مسیر منتهی به آبراه مذکور برای حفظ این اثر به صورت دستی خاکبرداری شده و میراث فرهنگی دیگر اقدامات لازم را برای برنامه نجات بخشی این آبراه انجام می‌دهد. در اجرای این پروژه تاکنون به اثر تاریخی دیگری برخورد نکرده‌ایم./ ایرنا

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به روستاییان و عشایر

معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به منظور توانمندسازی روستاها، دولت پرداخت تسهیلات کم بهره 4 درصدی را برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاهای کشور در دستور کار خود قرار داده است.

سیدابوالفضل رضوی افزود: در این طرح در صورتی که تجمیع سرمایه روستاییان به دو میلیارد تومان برسد، دولت شش میلیارد تومان به آنان تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 درصد پرداخت خواهد کرد.به گفته وی، مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات بین هشت تا ده سال تعیین شده و روستاییان می‌توانند کارت دریافت یارانه خود را به عنوان وثیقه این تسهیلات قرار دهند.

رضوی با بیان این‌که با موافقت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در صورتی که روستاییان نقاط مرزی 15 درصد آورده داشته باشند، دولت سود تسهیلات آنان را در این مناطق صفر درصد تعیین خواهد کرد، تصریح کرد: در این طرح روستاییان می‌توانند با تشکیل تعاونی و شرکت‌های خصوصی و تجمیع سرمایه‌های خود در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند تا با مشارکت روستاییان و افزایش واحدهای تولیدی شاهد توسعه پایدار در مناطق محروم و روستایی کشور باشیم.

معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: از آنجا که نرخ مشارکت مردان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی بیش از 63 درصد و نرخ مشارکت زنان به حدود 13 درصد رسیده، ضروری است نقش زنان روستایی و عشایری در مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی روستاها و مناطق محروم افزایش یابد.

رضوی خاطرنشان کرد: روستاییان و عشایر همچنین می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را به کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ارائه کنند تا پس از بررسی طرح‌های اقتصادی آنان، روند دریافت تسهیلات و اقدامات قانونی طی شود.‌‌/‌‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها