تلویزیون‌ نیز مانند یخچال‌ از جمله‌ دستگاه های‌ خانگی‌ است‌ که‌ به‌ اکثر خانه‌های‌ایرانی‌ راه‌ یافته‌ است‌. با خرید آگاهانه و نگهداری‌ درست‌ از تلویزیون‌، مصرف‌ برق‌ را می‌توانید کاهش دهید.
کد خبر: ۷۴۷۲۸۸
راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق تلویزیون

برای به کارگیری درست از تلویزیون، پیش‌ از هر چیز توجه‌ کنید که‌ دستگاه‌ را در نزدیکی‌ منابع‌ حرارت‌زا (شوفاژ، بخاری‌ و...) قرار ندهید تا در خنک‌ شدن‌ آن‌ خللی‌ ایجاد نشود.

همچنین پشت‌ تلویزیون‌ نباید به‌ جایی‌ چسبیده‌ باشد تاگردش‌ هوا به‌ راحتی‌ صورت‌ گیرد و از سوی دیگر دقت کنید که‌ تلویزیون در معرض‌ رطوبت‌ یا نور مستقیم‌ خورشید قرار نداشته باشد.

دقت کنید که هنگام‌ تمیز کردن‌ تلویزیون‌، فقط باید ازیک‌ پارچه‌ مرطوب‌ استفاده‌ کرد و هیچ‌ مایع‌ شوینده‌ای‌ به‌ کار نبرد. از به‌ کاربردن‌ حشره‌کش‌ها در کنارتلویزیون‌ و هنگام‌ روشن‌ بودن‌ آن‌ نیز باید جدا خودداری‌ کرد.

همچنین گذاشتن‌ گلدان‌ یا هر گونه‌ ظرف‌ آب‌ دیگری‌ روی‌ تلویزیون‌ که‌ با کوچکترین‌ حرکتی‌ امکان‌ ریختن‌ و صدمه‌ رساندن‌ به‌ تلویزیون‌ را دارد نیز دور از احتیاط است‌ و باید از آن‌ اجتناب‌ کرد.

سعی‌ کنید روشن‌ بودن‌ و تماشای‌ تلویزیون‌ به‌ صورت‌ یک‌ عادت‌ در نیاید، در مواقعی‌ که‌ اعضای‌ خانواده‌ در کنار یکدیگر هستند و یا زمان‌ برگزاری‌ مهمانی‌ها به‌ کاربردن‌ وسایل‌ صوتی‌ نظیر رادیو ضبط بسیار مناسبتر، اقتصادی‌تر و دلپذیرتر است‌.

کسب آگاهی، اقتصاد بهتر را به ارمغان می‌آورد

امروزه تقریباً اکثر وسایل خانگی با برق کار می‌کنند که برخی از آن‌ها به ویژه دستگاههای قدیمی (یخچال‌ها، ماشین لباسشویی، خشک کن و نظایر آن) معمولاً برق زیادی مصرف می‌کنند، ولی این باعث نمی شود که فکر کنیم دستگاه های جدید اساساً کم مصرف هستند.

تفاوت مصرف برق بین مدل های مختلف بعضاَ بسیار زیاد است و به همین دلیل قبل از خرید وسایل جدید حتما از چگونگی مصرف برق و کارآیی آن از طریق برچسب انرژی و اینکه آیا دستگاه مورد نظر برای شرایط آب و هوایی محل سکونت شما مناسب است یا خیر، آگاهی کسب کنید.

مطالعه بلند مدت در مورد وسایل صوتی - تصویری به ویژه تلویزیون هایی که در حالت آماده به کار هستند، نشان می دهد که نیمی از استفاده کنندگان از اینگونه وسایل آنها را درحالت آماده به کار قرار می دهند که به دلیل مصرف انرژی در حالت آماده به کار، در سطح کشور باعث اتلاف مقادیر زیادی انرژی الکتریکی خواهد شد لذا توجه کنید که از کلید برای خاموش کردن وسیله استفاده شود و در زمان های طولانی، تلویزیون ها را در حالت آماده به کار نگه ندارید.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها