45 نفر که با تشکیل 3 باند سرقت خودرو در سطح گسترده اقدام به دزدی می کردند ، دستگیر شدند و متهمان به سرقت 280 دستگاه انواع خودرو اعتراف کردند.
کد خبر: ۷۴۶۹۱

در یکی از روزهای پایانی خرداد مردی با مراجعه به یک واحد گشت انتظامی گفت ، دقایقی پیش وقتی در میدان آزادی تهران اقدام به سوار کردن 2 مسافر به مقصد شهریار کرده ، در میانه راه ، مسافران جوان او را مورد حمله قرار داده و پس از ضرب و جرح ، خودروی او را به سرقت برده اند. در پی این دادخواست ، ماموران به تعقیب سارقان پرداختند و در یک جاده فرعی در اطراف شهریار ، با شلیک چند تیر هوایی آنها را دستگیر کردند.

اعتراف به تشکیل باند

این 2 متهم در تحقیقات مقدماتی در شعبه دوم پلیس آگاهی اعتراف کردند ، پس از آزادی از زندان ، به دلیل آشنایی با تعدادی از سارقان خودرو که در زندان تحمل کیفر می کرده اند ، با آنها همدست شده و با سوار شدن به خودروهای مسافربر ، در میانه راه راننده را مورد حمله قرار داده و سپس با زخمی کردن وی ، خودرو و اموالش را سرقت کرده و آن را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می داده اند. در پی این اعترافات ، ماموران در مرحله بعد ، 10 عضو دیگر این باند را که عمدتا از مجرمان سابقه دار هستند ، شناسایی و در 3 عملیات ویژه آنها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند. با دستگیری متهمان ، مشخص شد آنها پس از سرقت ، با جعل سند ، خودروها را در شهرهای مختلف به فروش می رسانده اند. با کشف 17 دستگاه خودرو از متهمان ، آنها به سرقت بیش از 80 دستگاه انواع خودرو اعتراف کردند.

ردپای یک باند دیگر

بنابر این گزارش ، هنگامی که تحقیقات تخصصی پلیس در این خصوص ادامه داشت ، ماموران ردپای یک باند از سارقان دیگر را شناسایی کردند. آنها در برخی از سرقت ها با اعضای این باند همکاری داشتند. با گزارش موضوع به بازپرس دادسرای جنایی ، وی دستور تحقیقات را صادر کرد و ماموران با سرنخ هایی که در این زمینه به دست آورده بودند، موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار به نام حجت شدند. با تحقیقات غیرمحسوس معلوم شد ، حجت دارای چندین فقره سابقه کیفری است و نامبرده به اتفاق 15 نفر از مجرمان سابقه دار ، پس از سرقت خودرو توسط اعضای باند ، با خرید خودروهای تصادفی ، اسناد و مدارک آنها را جایگزین خودروهای سرقتی می کند. با دستگیری 14 عضو این باند ، حجت که از دستگیری همدستانش اطلاع پیدا کرده بود ، پنهان شد و با آن که در چندین مرحله در محاصره پلیس قرار گرفته اما موفق به فرار شده بود. سرانجام ماموران در آخرین مرحله از پیگیری های پرونده ، حجت را در مخفیگاه خود در حوالی شهرک اکباتان شناسایی و با شلیک گلوله او را دستگیر کردند. با انتقال متهم به پلیس آگاهی ، وی خود را با هویت دیگری معرفی کرد و مدعی شد که حجت نیست و به اشتباه او را به جای سرکرده باند دستگیر کرده اند. حتی مادر متهم نیز در رویارویی با فرزندش عنوان کرد که او را نمی شناسد و متهم دستگیر شده فرزند او نیست . در حالی که متهم سعی می کرد با این ترفند از مجازات فرار کند ، فرزند کوچک او ، پدرش را در پلیس آگاهی شناخت و معلوم شد او سرکرده باند است . با اعتراف متهمان به 150 فقره سرقت ، 7 نفر از خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر شدند و تعدادی از خودروهای به سرقت رفته توسط متهمان کشف و ضبط شد.

باند سوم

با متلاشی شدن باند دوم ، ماموران در ادامه شناسایی باندهای سرقت ، ردپای یک باند از سارقان خودرو را به دست آوردند که با کمین مقابل فروشگاه ها و محلهای ورودی به طرح ترافیک ، اقدام به سرقت می کردند. فرضیه های پلیس در خصوص این باند زمانی قوت گرفت که یکی از اعضای باند در بزرگراه آزادگان با یک خودروی مسروقه و در کنار یک دختر فراری در حال حرکت بود که پس از متوقف شدن ، اعترافات وی پرده از فعالیت های مجرمانه باند برداشت . با این اعترافات ، ماموران مخفیگاه 10 عضو دیگر این باند را در یکی از باغهای اطراف شهریار شناسایی کردند و با ورود به این محل ، چندین دستگاه خودرو را که در حال اوراق شدن بود ، کشف و متهمان را دستگیر کردند. با اعتراف متهمان 3 باند به 280 فقره سرقت ، قرار قانونی در ارتباط با آنها صادر شد و هم اکنون گروه های ویژه پلیس آگاهی تحقیقات خود را در خصوص اعترافات تازه اعضای این 3 باند برای دستگیری دیگر سارقان حرفه ای خودرو آغاز کرده اند. یادآور می شود تاکنون بیش از 130 دستگاه انواع خودرو از متهمان کشف شده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها