مدیر حج و زیارت ایلام خبر داد

18هزار زائر ایرانی در انتظار ورود به عراق

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: هم اکنون 18 هزار زائر ایرانی که ویزا ندارند، در مرز عراق در صف طولانی پرداخت یک دلار هزینه برای ورود به این کشور هستند.
کد خبر: ۷۴۵۸۶۰
18هزار زائر ایرانی در انتظار ورود به عراق

حسین عبادی امروز پنجشنبه در گفت​وگو با ایرنا افزود: پرداخت یک دلار به منزله دریافت ویزای عراق نیست، بلکه تنها مهر ورود به این کشور در گذرنامه ها ثبت می شود و بنابراین این روند ممکن است هر لحظه توسط طرف عراقی متوقف شود.

وی به آن دسته از زواری که بدون داشتن ویزای عراق به مرز بین المللی مهران مراجعه می کنند، توصیه کرد در صورت امکان از طریق کنسولگری های عراق در اهواز، کرمانشاه، مشهد و سفارت این کشور در تهران و یا دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در مهران نسبت به دریافت ویزای معتبر اقدام کنند.

عبادی تاکید کرد: هم اینک در دفتر کنسولگری عراق در شهر مرزی مهران صدور ویزا برای زوار با نرخ 30 دلار صادر می شود و زواری که دارای ویزای معتبر هستند بدون کمترین معطلی و مشکلی از طریق مرز بین المللی مهران وارد این کشور می شوند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: پرداخت یک دلار در نقطه صفر مرزی فقط برای زدن مهر ورود به کشور عراق است و هیچ ربطی به ویزا ندارد، البته کسانی که این مهر در گذرنامه هایشان بزنند اجازه ورود به این کشور را آن هم فقط در این ایام و تا پایان آیین اربعین دارند.

وی در تشریح تفاوت میان ویزای 30 دلاری که در کنسولگری عراق در شهر مهران صادر می شود و مهر ورود یک دلاری در نقطه صفر مرزی افزود: در مرز عراق با دریافت یک دلار مردم را به این کشور راه می دهند که در اذهان عمومی به این صورت تلقی شده که این ویزاست در حالیکه این مهر ورود به عراق است و از لحاظ اداری ویزا محسوب نمی شود.

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: فقط سفارت عراق مجاز به صدور ویزاست و زوار عتبات عالیات بدانند اگر مهری در گذرنامه هایشان زده شود تنها مبنای ورود افراد به این کشور است و ممکن است هر لحظه متوقف شود.

عبادی افزود: مهری که برای ورود در مرز عراق بر روی گذرنامه زوار ایرانی زده می شود و در ازای آن از هر نفر یک دلار گرفته می شود توسط وزارت کشور عراق بمنظور تسهیل در تردد زوار شرکت کننده در آیین اربعین است و ارتباطی با وزارت خارجه و سفارت این کشور ندارد.

وی با بیان اینکه توصیه ما به زوار ایرانی این است حتما قبل از حضور در مرزها از طریق مجاری قانونی نسبت به دریافت ویزای عراق اقدام کنند، افزود: در ورودی شهر مهران سایتی با هماهنگی سازمان حج و زیارت و همکاری کنسولگری عراق ایجاد شده و با دریافت 30 دلار برای زائران ویزای رسمی و معتبر عراق صادر می شود.

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: ویزای عراق در شهر مهران بواسطه اینکه امکاناتی در اختیار دفتر نمایندگی کنسولگری این کشور قرار داده ایم، با 25 درصد تخفیف بمنظور فراهم شدن شرایط برای تسهیل در تردد زائران ایرانی صادر می شود.

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری ایلام، این روزها و در آستانه اربعین حسینی از معبرهای اصلی کشور برای ورد به عراق است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها