رییس سازمان حج و زیارت:

مردم برای سفر به کربلا عجله نکنند

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

صدور روادید یک دلاری برای زائران کربلا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا امروز حدود ۴۰۰ هزار روادید از کنسولگری های عراق در کشور برای زائران اربعین صادر شده است و به نظر می رسد تا چند روز آینده حدود ۵۰۰ هزار روادید از کنسول گری ها گرفته شود.
کد خبر: ۷۴۵۵۷۵
صدور  روادید یک دلاری برای زائران کربلا

سعید اوحدی در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر،افزود: آمار بیانگر حضور جمعیت بسیار زیادی در مرزهاست به طوری که اکنون در مرز شلمچه حدود 50 هزار نفر از زائران مشتاق منتظر عبور از مرز هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با تمهیداتی که در ستاد دائمی اربعین پیش بینی شده در هریک از مرزهای شلمچه،چزابه و مهران امکانات اسکان مناسب برای 30 هزار نفر پیش بینی شده است.

اوحدی گفت: امسال همه زائران اربعین از پوشش رایگان بیمه و خدمات درمانی رایگان جمعیت هلال احمر برخوردار هستند.

وی افزود: امسال با تلاش نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مرزهای شلمچه و چزابه عوارض خروجی از زائران دریافت نمی شود و در مرز مهران نیز خروجی شهرداری از امروز حذف شد و امیدواریم تمهیداتی برای حذف عوارض خروجی زائر در این مرز نیز اندیشیده شود.

مشکل تدارکاتی نداریم

اوحدی گفت: تا به این لحظه هیچ گونه مشکل تدارکاتی نداریم و تاسیسات و امکانات رفاهی برای زائران تامین شده است.

وی افزود: سازمان حج و زیارت با هماهنگی قرارگاه مرکزی راهیان نور، اتوبوس هایی را در نظر گرفته است تا در صورت تراکم جمعیت در مرزها بخشی از جمعیت را به اردوگاه های در نظر گرفته شده انتقال و اسکان دهد و جمعیت متناسب با توان عراقی ها از مرز عبور کنند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: برای برگشت زائران نیز حدود هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است تا وقتی زائران وارد مرزهای کشور می شوند با کمترین معطلی به شهرهای خود بازگردند.

روادید یک دلاری صادر می شود

اوحدی با تکذیب این خبر که روادید یک دلاری مختص افرادی است که در شهرهای مرزی زندگی می کنند،گفت: روادید یک دلاری برای همه مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله (ع) صادر می شود اما به علت تراکم جمعیت این روادید با معطلی پنج ساعته از طرف عراقی صادر می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 800 هزار نفر از زائران ایرانی به مراسم اربعین مشرف شوند.

اوحدی افزود: توصیه ما به افرادی که تاکنون برای گرفتن روادید اقدام نکرده اند این است که روادید خود را در کنسول گری های عراق در ایران بگیرند.

وی گفت: مردم حتما کفش راحت، پتو و لباس کافی به همراه داشته باشند ضمن آن که چادرهای هلال احمر هر پنج کیلومتر برپاشده و دارو به اندازه کافی فراهم شده است اما اگر زائران داروی خاصی مصرف می کنند به همراه خود ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها