رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در بحث ساماندهی کارتن‌خواب‌ها چه در بخش زنان و مردان اقداماتی را انجام داده است که البته تعداد زنان کارتن‌خواب رو به افزایش است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۷۴۵۲۶۰

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری تعدادی از کودکان خیابانی و متکدیان بیان کرد: در شش ماهه امسال بالغ بر 2000 نفر از این افراد شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث مناسب‌سازی برخلاف اقداماتی که در شهرداری‌ها صورت گرفته، اما با شرایط خوبی روبه‌رو نیستیم، زیرا سرانه مناسب‌سازی در کشور زیر 20 درصد است.

به گفته هاشمی، موضوع مناسب‌سازی مهم‌ترین دغدغه سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تسهیلات ویژه شورای شهر برای معلولان یادآور شد: سال گذشته شبکه ایاب و ذهاب ویژه معلولان با حمایت شورای شهر تهران راه‌اندازی شد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

هاشمی با اشاره به این‌که تهران این ظرفیت را دارد که به شهر بدون مانع تبدیل شود، عنوان کرد: سازمان بهزیستی آمادگی این را دارد که این طرح را به صورت آزمایشی در چند منطقه تهران اجرا کند.

وی با اشاره به آمار مددجویان تحت پوشش این سازمان خاطرنشان کرد: بالغ بر چهار میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از خدمات مستمر این سازمان استفاده می‌کنند.

ساخت مرکز ترک اعتیاد نوزادان در تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: متاسفانه برخی از نوزادانی که متولد می‌شوند به مواد مخدر اعتیاد دارند که برای درمان این نوزادان باید مراکز ترک اعتیاد همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس، فاطمه دانشور یادآور شد: براساس آمارها و گزارش‌ها عمده زیادی از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند و این در حالی است که بین این افراد پدران و مادرانی پیدا می‌شوند که علاوه بر این‌که خودشان کارتن‌خواب و معتاد هستند، کودک نوزاد آنها نیز به مواد مخدر اعتیاد دارد و ما باید بتوانیم مرکزی برای ترک اعتیاد نوزادان همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی کنیم. رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد تعامل شهرداری و بهزیستی بیش از گذشته صورت بگیرد و تعامل این دو نهاد فقط روی کاغذ نباشد ضمن این‌که مددکاران بهزیستی نیز در سامان‌سراها حضور جدی داشته باشند.

دانشور با اشاره به اهمیت موضوع کارتن‌خواب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی افزود: در این زمینه باید آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، قوه قضاییه و مدیریت شهری شبکه‌ای را ایجاد کنند تا این شبکه بتواند برنامه‌های مدونی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها