الان اوضاع سینما طوری شده که تقریبا به همه بازیگران می‌گویند «ستاره»؛ این کلمه تبدیل به یک لفظ نمایشی شده که برای احترام گذاشتن به بازیگران از آن استفاده می‌شود. اگر بخواهیم در بین بازیگران زن سینمای دهه 70 و 80 چند ستاره انتخاب کنیم در بالای فهرست به نام «هدیه تهرانی» برمی‌خوریم.
کد خبر: ۷۴۰۹۵۷
از پرده سینما تا میدان ووشو
او یک ستاره واقعی بود. فردی که مردم به خاطرش بلیت می‌خریدند و راهی سالن تاریک سینما می‌شدند. بازیگری که در انتخاب‌هایش دقت می‌کرد و هر پیشنهادی را براحتی نمی‌پذیرفت. او ستاره بود چون در سکانس‌هایی که حضور داشت بر همه چیز سایه می‌انداخت و نبض فیلم را به دست می‌گرفت. جالب است که هدیه تهرانی فیلم کم‌فروش بازی نکرده و بیشتر فیلم‌هایش با اقبال مخاطب مواجه شده است. آمار و ارقام می‌گوید او بعد از مهناز افشار دومین بازیگر پولساز سینمای ایران در دهه 80 است. حضور او در فیلم‌هایی چون دنیا، چهارشنبه‌سوری، شوکران، پارتی و قرمز به گیشه این فیلم‌ها رونق داد و بازارشان را داغ کرد.

هدیه تهرانی خیلی زود با نقش‌های متفاوتی که بازی کرد به بازیگری محبوب بدل شد. او نماینده زنان مدرن امروزی بود که می‌خواستند در صحنه خانه و اجتماع به موفقیت برسند. هدیه تهرانی در بیشتر فیلم‌هایش در نقش یک زن مستقل مقتدر ظاهر می‌شد. او چهره سرد و درونگرایی داشت و جایگاه خودش را بالاتر از دیگران می‌دانست. به همین دلیل در قاب سینما توجهی به اطرافیانش نمی‌کرد و راه خودش را می‌رفت. خیلی از مخاطبان سینما شخصیت نمایشی او را به خاطر همین بی‌توجهی و سردی می‌پسندیدند و فیلم‌هایش را دنبال می‌کردند.

هدیه تهرانی زمانی که در اوج بود در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرد که هیچ‌وقت به صورت جدی و عاشقانه پیگیر بازیگری نبوده است. این ستاره پرطرفدار بعد از بازی در فیلم «چهارشنبه‌سوری» روز به روز بیشتر از دنیای سینما فاصله گرفت و به یکی از کم‌کارترین بازیگران سینمای ایران بدل شد. آخرین بار سال پیش با فیلم «پل چوبی» او را بر پرده سینما دیدیم. او همزمان با اکران فیلمش به سمت نایب‌رئیسی کمیته بانوان تای چی چوان (زیرشاخه هنر رزمی ووشو) منصوب شد. این بازیگر این روزها مشغول استراحت است و در عرصه هنر فعالیت خاصی ندارد. گاهی در نمایشگاه‌های عکس شرکت می‌کند و گاهی به‌عنوان یک مخاطب معمولی مهمان جشنواره‌های مختلف می‌شود. تهیه‌کنندگان زیادی تمایل دارند که از هدیه تهرانی در فیلم‌هایشان استفاده کنند، ولی او به دلایلی نامعلوم به همه پیشنهادها «نه» می‌گوید.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها