مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت مستمری ماهانه 2700 میلیارد تومان

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

تسهیلات جدید برای مشاغل سخت

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان آور با افزایش شمار روزهای غیبت غیرموجه، از حق بازنشستگی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۷۴۰۶۱۵
تسهیلات جدید برای مشاغل سخت

بر اساس آئین نامه جدید هیات وزیران، سازمان تامین اجتماعی در حال تنظیم بخشنامه ای است که تسهیلات جدیدی را برای کارگران مشاغل سخت و زیان آور فراهم می کند.

سید تقی نوربخش امروز در همایش روز تصویب قانون کار در مشهد افزایش تعداد روزهای غیبت غیر موجه کارگران را یکی از مهمترین تسهیلات جدید اعلام کرد و گفت: درگذشته این کارگران مجاز به 10 روز غیبت غیر موجه بودند که این مدت به 365 روز در طول 25 سال خدمت افزایش یافته است تا کارگران مشاغل سخت و زیان آور بتوانند از بازنشستگی بهرمند شوند.

همچنین رحمت الله پورموسی، دبیر کل کانون شوراهای اسلامی کشور درباره پیش نویش اصلاحیه قانون کار گفت: در پیش نویس ارائه شده به مجلس تنها نظر دولت اعمال شده بود که با پیگیری های زیاد پیش نویس دوباره به دولت بازگردانده شد تا در اصلاحیه جدید نظرات شورای اجتماعی شامل دولت، کارگران و کارفرمایان اعمال شود.

مشکل اصلی؛ چگونگی اجرای قانون کار

دبیر کل کانون شوراهای اسلامی کشور افزود: قانون کار از نظر ماهیت مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی آن در اجرا است.

پورموسی گفت: قانون کار چتر حمایتی بر سر کارگران است وچنانچه بنا باشد این چتر کوچکتر شود مخالفیم و از همین حداقل ها که در قانون هست دست بر نخواهیم داشت.

همایش روز تصویب قانون کار با حضور 200 نفر از نمایندگان و روسای شوراهای اسلامی کار و واحدهای کارگری خراسان رضوی در تالار اجتماعات اداره کل تعاون،کار و امور اجتماعی برگزار شد.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها