سرپرست اداره پیشگیری‌های امنیتی وضعی و انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طرح شناسنامه‌دار‌کردن سارقان حرفه‌ای در استان با هدف پیشگیری و مهار سرقت در حال اجراست.
کد خبر: ۷۴۰۳۶۲

غلامرضا باغ شیرین با بیان این که اجرای مرحله دوم طرح شناسنامه‌دار کردن سارقان حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: تلاش بر آن است تا در پایان سال 93 حداقل هزار سارق حرفه‌ای در سطح استان شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش مهر ، وی ادامه داد: مرحله دوم طرح شناسنامه‌دار کردن سارقان حرفه‌ای استان با همکاری دادسرای عمومی و انقلاب، اداره‌کل زندان‌ها و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی در دست اجراست که در این باره شناسنامه‌دار کردن سارقان حرفه‌ای براساس متغیرهای سی‌گانه اجتماعی و جرم‌شناختی در بازه زمانی یک ماهه انجام شده و ۲۵۰ سارق حرفه‌ای تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.باغ‌ شیرین افزود: سرقت ازجمله رفتارهای نامشروع اجتماعی است که نزد همگان منفور است و در تمام کشورها مجازات سنگینی برای مرتکبان آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به آمار فزاینده سرقت طی سال‌های اخیر به ویژه در حوزه سرقت‌های خرد مانند سرقت لوازم خودرو و منزل، کارگروه پیشگیری از سرقت دستورکار جلسات خود را بیشتر در حوزه استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و توسعه پلیس یاران قرار داده است.

وی بیان کرد: در همین رابطه تاکنون بیش از صد نفر از رفتگران شهرداری آموزش‌های لازم به منظور چگونگی مواجهه با این گونه جرایم را فرا گرفته و در همین رابطه دوره توجیهی رفتگران حاشیه شهر زاهدان با هدف پیشگیری از سرقت اموال عمومی به‌زودی برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها