ترکیه با تقلب برندسازی می کند

بازرگانان ترکیه این بار در اقدامی جدید با تقلب از ایران سعی دارند تا بازار محصولی دیگر در نقاط مختلف دنیا به نام خود برندسازی کنند.
کد خبر: ۷۴۰۱۵۲
ترکیه با تقلب برندسازی می کند

حسین امیر یوسفی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار صادرات سنگ اصفهان و کشور به دلیل سیاست نرم‌تر دولت در مسائل جهانی به نسبت قبل تغییر و بهبود زیادی یافته است؛ به نحوی که شاهد رشد 200 درصدی صادرات سنگ‌های فرآوری هستیم.

وی افزود: عمده مشتریان بازار سنگ‌های صادراتی ایران، کشورهای آسیای میانه، قفقاز، حاشیه خلیج فارس و ترکیه هستند. هر چند در ترکیه جعبه‌های سنگ‌های فرآروی ایران را به مارک‌ها و نشان کشور خود تغییر داده و به سایر نقاط جهان صادر می‌کنند.

افت فروش سنگ‌های ساختمانی در پی کاهش ساخت‌وساز

رییس کانون سنگ ایران تاکید کرد: بازار فروش سنگ در داخل کشور حالت عکس دارد و در حال رکود است. چرا که دچار کاهش رشد صنعت ساختمان‌سازی هستیم.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر مسکن‌سازها فقط اقدام به ثبت قرارداد با سنگبری‌ها می‌کنند که بر مبنای آن پس از فروش آپارتمان‌ها، پول سنگ‌های تزیینی را به مالک سنگبری تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه این پرداخت به تولیدکننده گاهی تا یک سال و نیم طول می‌کشد، افزود: دولت قرار بود 3000 میلیارد تومان برای نوسازی این صنعت کمک کند اما فقط رقمی ناچیز از طریق بانک‌های مربوطه به این صنعت اعطا شده است.

عضو انجمن سنگبری‌های اصفهان اظهار کرد: دستگاه‌های سنگبری فعلی کارخانجات عمری بیش از 15 سال دارند اما استاندارد مفید آن فقط 10 سال است در حالی که چنین ابزاری نمی‌تواند در بازار جهانی سنگ تزیینی محصولی رقابتی تولید کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها