روزنامه دیلی تلگراف طی گزارشی با اشاره به دهمین دور از مذاکرات هسته‌ای جامع ایران و ۱+۵ به بررسی موانع حصول توافق ایران با طرف های غربی پرداخت.
کد خبر: ۷۳۹۷۸۱
موانع توافق هسته‌ای چیست؟

به گزارش فارس، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت هدف غرب از این مذاکرات رسیدن به توافقی است که بر سر راه برنامه‌ صلح آمیز هسته‌ای ایران مانع تراشی کند تا به ادعای خودشان ایران را از دستیابی به بمب هسته‌ای بازدارند. این گزارش هم‌چنین مدعی شده، هدف ایران از این مذاکرات تضمین لغو کامل تحریم‌ها و تضمین امکان ادامه فعالیت‌های هسته‌ای است.

این روزنامه در ادامه موانع رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و 1+5 را بررسی کرده و می‌نویسد میزان غنی سازی اورانیوم ایران مانع اصلی بر توافق نهایی است.

این گزارش مدعی شد این میزان از غنی سازی برای ساخت سلاح هسته‌ای کافی است و بیش از نیاز مصارف غیر نظامی ایران است، بنابراین این مساله غرب را نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران می ترساند.

ایران خواستار برطرف شدن تحریم‌ها علیه ایران است اما این گزارش ادامه می‌دهد بر طرف کردن تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اروپا علیه ایران فرآیند زمان‌بری است چرا که باید برای لغو تحریم‌ها علیه ایران قطعنامه‌هایی در شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تصویب شود. از طرف دیگر بر طرف کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیازمند اقدام کنگره آمریکا برای نهایی شدن است.

رئیس جمهور مستأصل آمریکا

خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا در تهران معتقد است اوباما می کوشد با حصول توافق هسته ای با ایران دستاوردی برای دوره ریاست جمهوری اش داشته باشد.

"رامین مستقیم" در گفتگو با مهر به تشریح اهداف ارسال نامه اخیر رئیس جمهوری آمریکا به رهبر انقلاب و گمانه زنی های موجود در مورد نتایج مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: این نامه انعکاس زیادی در رسانه های آمریکا پیدا کرد و بیش از همه برای خود اوباما پیامد داشت. این اقدام در واقع یک نوع رسوایی و خطرکردن بزرگ برای اوباما محسوب می شد، یعنی وی همه حجت ریاست جمهوری اش را به خطر انداخت و نشان داد که تا چه حد به این توافقنامه هسته ای نیازمند است زیرا می خواهد یک دستاورد داشته باشد و همقطارانش در حزب دمکرات نیز به دنبال همین هستند.

در مجموع منتقدان اوباما ارسال این نامه را نشانگر استیصال وی دانسته اند. در عین حال موافقان اوباما نیز گفته اند که وی می خواسته حجت را بر ایران تمام کند تا اگر توافقنامه ای امضا نشد، اعلام کند که هر آنچه را که در توان داشته انجام داده است و دیگران ایراد نگیرند که چرا چنین توافقی انجام نشد. به بیان دیگر وی با این کار مسئولیت پیامدهای بعدی را از خود سلب کرده و مدعی می شود که هر کاری را برای دستیابی به توافق انجام داده است.

ارتباط گروهک جندالشیطان با موساد

تحلیلگر ارشد مسائل اطلاعاتی و امنیتی، در تاریخ 13 ژانویه 2012 میلادی، با انتشار مقاله‌ای در رسانه‌های آمریکا، به افشاگری در مورد رابطه افسران موساد با گروه تروریستی جندالشیطان پرداخت.

"مارک پری" نوشت: عبدالمالک آن زمان این توجیهه شرعی را به اعضای خود منتقل می کند که برای ازبین بردن شیعه می توان با یهودی ها و صهیونست ها هم حتی همکاری کرد!

بر اساس این افشاگری موساد بسیاری از اعضای جندالشیطان را در آن زمان پس از دیداری در لندن به استخدام خود در می آورد و پس از این دیدار اعضای جندالشیطان با افسران موساد با یک طرح مشترک عملیاتی با عنوان "پرچم دروغین" وارد همکاری مشترک و هدفمندتر می شوند.

به گزارش مشرق، از یادادشت افشاگرانه "مارک پری" می‌توان این برداشت را کرد که سازمان سیا پس از مدت کوتاهی به صورت کلی و سپس به صورت ریز از جزئیات و میزان و نوع همکاری صهیونیست ها با اعضای جندالشیطان خبر پیدا می کند و سعی در مدیریت این ارتباطات داشته است.

شواهد نشان می‌دهد که ارتباط محمد ظاهر (صلاح‌الدین فاروقی) سرکرده گروهک جیش العدل و به نوعی جانشین عبدالمالک، در میان اعضای باقی‌مانده از گروه جندالشیطان با افسران موساد از زمان خود عبدالمالک نیر بیشتر شده است.

افشای فرود هواپیماهای حامل سلاح برای داعش در فرودگاه موصل

حاکم الزاملی رییس کمیسیون دفاع پارلمان عراق در گفت وگویی ویژه با روزنامه الزمان فاش کرد : هواپیماهای حامل سلاح کشورهای خریدار نفت قاچاق از داعش در فرودگاه های موصل ، تلعفر و القیاره فرود آمده و محموله های خود را در اختیار این گروهک تروریستی قرار می دهند.

الزاملی همچنین گفت : هواپیمای حامل سلاح کشور چک اولین هواپیمایی نیست که در عوض خرید نفت قاچاق از داعش اسلحه در اختیار این گروهک تروریستی قرار می دهد.

وی افزود : هواپیماهای حامل سلاح برای داعش در فرودگاههای مزبور که از دهم ژوئن گذشته به اشغال این گروهک تروریستی درآمده اند، فرود می آیند.

رییس کمیسیون دفاع پارلمان عراق حاضر نشد نام افراد درگیر معاملات یاد شده را فاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها