یوسف قرضاوی مفتی مصری‌تبار و جنجالی قطر، از اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره "علل پیدایش گروه‌های تروریستی" استقبال کرد.
کد خبر: ۷۳۸۹۲۸
واکنش مفتی جنجالی به اظهارات هاشمی رفسنجانی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قرضاوی در بیانیه ای که از سوی دفترش صادر شده است، اظهارات هاشمی رفسنجانی را "غیرمنتظره و دیرهنگام" دانسته و با این وجود از وی به خاطر این اظهارات "آزادانه و شجاعانه" تقدیر کرده است.

مفتی قطر در ادامه به تکرار اتهام های تکراری افراطیون و وهابی ها علیه ایران پرداخته و مدعی شده که «در گذشته ما بارها به برادران شیعه مان درباره آنچه اخیرا آقای رفسنجانی به این نتیجه رسیده اند، تذکر دادیم و این امر را در چارچوب اصول ده گانه تقریب میان مذاهب اسلامی تدوین کردیم».

وی در ادامه بیانیه خود، باز هم با فرافکنی فتواها و اظهارات فتنه انگیز و تروریست پرور اخیر خود، اقدامات سال ها و دهه های پیش خود را یادآور شده و با اشاره به اینکه «اسلام فراتر از مذاهب و امت اسلامی فراتر از فرقه هاست»، اظهار می دارد: با همین هدف در دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی به ایران رفتم و در همه دیدارها در تهران و سایر شهرها بر این مفاهیم تأکید کردم.

قرضاوی همچنین با اشاره به مناظره تلویزیونی چند سال پیش خود با رفسنجانی مدعی شد: من و ایشان در این مناظره شرکت کردیم تا به وظیفه ای که به عنوان عالم مسلمان به عهده داریم، عمل کنیم؛ اما گرایش های ملی گرایانه بیش از وابستگی دینی، بر آقای رفسنجانی غلبه دارد.

هاشمی رفسنجانی اخیرا با انتقاد از توهین به اصحاب پیامبر (ص) و مراسم موسوم به عمرکشان انتقاد کرده و گفته بود: از لعنت گفتن به صحابه به داعش رسیدیم.

واکنش وزیر پیشنهادی به حمایت از تحصن مجلس ششم

وزیر پیشنهادی علوم در شورای مرکزی فراکسیون رهروان در خصوص امضای نامه در مجلس ششم، معاونت وزارت علوم در زمان معین، عضویت در ستادهای انتخاباتی در سال ۸۸ و عضویت در حزب مشارکت، به ابهامات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش افکارنیوز، اسماعیل جلیلی در خصوص جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان با دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی علوم، گفت: سوالی در خصوص نامه‌ای مطرح بود که در حمایت از تحصن مجلس ششم امضا شده بود، دانش آشتیانی اعلام کرد که این نامه را امضا نکرده و در آن زمان از وزارت علوم جدا شده بوده است.

جلیلی با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر پیشنهادی علوم در خصوص شایعاتی که در مورد اختلاف وی با بسیج وجود دارد، گفت: دانش اعلام کرد که این شایعات بی‌اساس است و در زمان وی، طرح ۴۰ درصد سهمیه رزمندگان، شش ماه اعزام به جبهه و سربازی مطرح شده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم در خصوص عضویتش در حزب مشارکت نیز اعلام کرد که عضویتش در این حزب به عنوان ابزاری برای حضور در فعالیت‌های دولت بوده و در ابتدای دولت به این حزب پیوسته است و در ادامه با مشاهده تندروی‌ها، از حضور در جلسات حزب منفعل شده و کم‌کم جدا شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: نمایندگان از ۸۰ درصد پاسخ‌های دانش آشتیانی به سئوالاتشان قانع شدند، اما ۲۰ درصد پاسخ‌های دانش به سئوالات نمایندگان مورد مناقشه بود. البته به نظر می‌رسد حدود ۸۰ درصد از نمایندگان از پاسخ‌های دانش به ابهامات در سابقه سیاسی‌اش قانع شده باشد.

تاثیر نتیجه انتخابات کنگره بر مذاکرات هسته ای

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا، تصمیم جمهوریخواهان برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت بدست نیامدن توافق هسته ای جدی دانست.

پروفسور دانیل سرور در گفتگو با مهر اظهار کرد:نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره مطمئنا بر مذاکرات تاثیر می گذارد. اوباما باید کنگره را متقاعد کند که در صورت رسیدن به توافق جامع هسته ای، آمریکا در مورد مسدود کردن بخش هایی از برنامه هسته ای ایران در موقعیت بهتری خواهد بود. من پیش بینی می کنم که در صورت حصول توافق محدودیت هایی که در مورد فرایند غنی سازی اعمال می شوند کافی و روشن خواهند بود. مشکل بزرگ در این زمینه متقاعد کردن کشورهای غربی در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است.

وی افزود: معتقدم سعودی ها در ارزیابی های خود در خصوص اینکه آمریکا می خواهد به هر قیمتی با ایران به توافق برسد اشتباه کرده اند زیرا توافقی که به موجب آن ایران بتواند اقدام به ساخت تسلیحات اتمی کند در غرب و بویژه در واشنگتن پذیرفتنی نیست.

و اما در مورد تصمیم اوباما برای رفع تحریم های ایران بدون مجوز کنگره نیز باید بگویم که هر چند این گزینه مورد نظر وی نیست اما با این وجود آن را مد نظر دارد.

شروط عربستان برای کوتاه آمدن مقابل «بشار اسد»

مقامات سعودی به رسمیت شناختن «بشار اسد» را مرهون دو شرط عدم ایجاد تغییر در توافقنامه «طائف» و نرسیدن «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان به ریاست جمهوری این کشور خواندند.

به گزارش فارس،یک منبع دیپلماتیک لبنان در گفت‌وگو با روزنامه السفیر گفت: آنچه سعودی‌ها (در دوره فعلی) سعی در اجرا و تحقق آن دارند این است که «چنانچه بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور سوریه برای سومین دوره به رسمیت بشناسند و روابط خود و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را با دمشق از سر بگیرند، چنین امری مرهون این دو شرط است».

این منبع دیپلماتیک تاکید کرد که احتمالا دستیابی به توافقی در برنامه هسته‌ای ایران روند توافق و انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را سرعت می‌بخشد.

اعترافات یک داعشی به هتک حرمت خانواده ها

یکی از سرکردگان به اسارت درآمده داعش مقابل دوربین شبکه العالم اعتراف کرد که وی و سایر اعضای این گروه، در حال شلیک موشک، آواره کردن و هتک حرمت خانواده ها، سرقت دارایی واموال مردم و ایجاد هرج و مرج و خرابکاری در سراسر عراق هستند.

منابع اطلاعاتی عراقی هم چنین از فرار اکثر سرکردگان خارجی این گروه به مناطق الانبار پس از تحمل خسارتهای جانی زیاد و از دست دادن مهمات خبر داد.

این عملیات پس از دریافت اخبار دقیق مبنی بر ایجاد اختلاف میان سرکردگان گروه های تروریستی به دلیل ناکامی های اخیر آنان در صلاح الدین، آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها