شبکه ورزش مجموعه مستند فتح اورست، ستارگان فوتبال و مستند لیگ قهرمانی اتومبیلرانی (ERC) را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.
کد خبر: ۷۳۸۳۰۶

ده قسمت از مجموعه مستند ستارگان فوتبال در شبکه ورزش مرحله دوبله را پشت‌سر گذاشته و بزودی از این شبکه به نمایش درمی‌آید. همچنین مستند اورست که مجموعه 15 قسمتی درباره صعود یک گروه کوهنورد به قله اورست است و مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی سال گذشته نیز در مرحله دوبله است.

مهرداد ارشادی‌فر، مدیر تامین برنامه شبکه مستند درباره ستارگان فوتبال گفت: مستند ستارگان فوتبال مجموعه‌ای 50 قسمتی است و هر قسمت از آن به یکی از ستارگان ورزش فوتبال اختصاص دارد. تاکنون 30 قسمت از این مجموعه از شبکه ورزش به نمایش درآمده، ده قسمت از آن در حال آماده‌سازی است که بزودی پخش می‌شود و ده قسمت پایانی نیز در این شبکه دوبله و آماده نمایش خواهد شد.

ارشادی‌فر از آماده‌سازی مستندهایی درباره ورزش‌های مختلف خبر داد و گفت: مستندهایی درباره ورزش‌های اسکی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، سنگ‌نوردی، قایقرانی و فوتبال برای مخاطبان تدارک دیده‌ایم که اکنون در مرحله دوبله هستند و تعدادی از آنها تا پایان سال و تعدادی دیگر در نوروز 94 از شبکه ورزش به نمایش درخواهد آمد.

مدیر تامین برنامه شبکه ورزش تاکید کرد: تلاش می‌کنیم نظر علاقه‌مندان به همه رشته‌های ورزشی را جلب کنیم و به همین دلیل از هر رشته‌ای یک فیلم یا مجموعه مستند برای ارائه به مخاطبان در نظر می‌گیریم.

ارشادی‌فر، درباره مستندهای این شبکه گفت: شبکه ورزش بسیاری از رویدادهای ورزشی را به صورت مستقیم پخش می‌کند، روزهای شنبه و یکشنبه مسابقات خارجی را نمایش می‌دهد، روزهای پنجشنبه و جمعه عمدتا به مسابقات فوتبال داخلی اختصاص دارد و مسابقات لیگ‌های فوتبال و دیگرمسابقات ورزشی نیز از این شبکه پخش می‌شود. بنابراین از آنجا که این شبکه رویدادمحور است، معمولا فیلم‌ها و مجموعه‌های مستند را در ایام تعطیل و زمانی که مسابقات کمتری در حال برگزاری است، نمایش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: به‌طور کلی سه نوع فیلم و مجموعه مستند از این شبکه به نمایش درمی‌آید؛ مستندهای آموزشی، اطلاع‌رسانی و رویدادمحور عمده‌ترین مستندهای شبکه ورزش است.

ارشادی‌فر درباره انواع مستندهایی که برای این شبکه انتخاب می‌شود، توضیح داد: دسته‌ای از مستندهای ما آموزشی است. ساعت 9 و 45 دقیقه هر روز فیلم مستند آموزشی به مخاطبان شبکه ارائه می‌کنیم و در حال حاضر مستند آموزش کاراته از این شبکه پخش می‌شود.

براساس توضیحات مدیر تامین برنامه شبکه ورزش، دسته دیگری از مستندهای این شبکه، مستندهای تاریخی است که برای آشنایی مخاطبان با شکل‌گیری ورزش‌ها و رویدادهای ورزشی تدارک دیده شده است.

ارشادی‌فر با اشاره به آماده‌سازی مستند‌هایی درباره زندگی رونالدو، مسی، مجیک و مایکل جردن، درباره دسته سوم مستندهای شبکه ورزش توضیح داد: دسته سوم مستندها، درباره شخصیت‌های ورزشی است و زندگی حرفه‌ای و موفقیت‌ها و شکست‌های قهرمانان رشته‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد.

به گفته مدیر تامین برنامه شبکه ورزش، هر سال پیش از برگزاری برخی مسابقات سالانه مانند مسابقات رالی یا دوچرخه‌سواری، مستندی از برگزاری این مسابقه در دوره یا دوره‌های قبل برای مخاطبان تدارک می‌بینیم تا در جریان روند برگزاری مسابقات قرار بگیرند.

بر اساس توضیحات ارشادی‌فر این مستندها رویدادمحور است و در کنار آنها یک مجله هفتگی و دو مجله ماهانه ورزشی نیز از شبکه ورزش به نمایش درمی‌آید. وی در این باره توضیح داد: از آنجایی که لیگ قهرمانان سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود، ما مجله لیگ قهرمانان را روزهای دوشنبه ساعت 19 و 30 دقیقه و قبل از شروع بازی‌های هفته بعد به علاقه‌مندان ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که مسابقات «فرمول یک» ماهی یک بار برگزار می‌شود، یک روز در ماه، پنجشنبه ساعت 20 مجله فرمول یک را به مخاطبان ارائه می‌کنیم و مجله تصویری موتوجیپی نیز یکی از پنجشنبه‌های ماه در همین ساعت به مخاطبان ارائه می‌شود.

ارشادی‌فر درباره نحوه انتخاب، خرید و دوبله فیلم‌ها و مجموعه‌های مستند توضیح داد: این مستندها از سوی اداره کل تامین برنامه سازمان خریداری می‌شود و کارشناسان شبکه ورزش هم در انتخاب و معرفی مستندهای خوب همکاری دارند. همچنین ترجمه و دوبله این مستندها نیز تحت نظر کارشناسان شبکه انجام می‌شود تا اصطلاحات ورزشی در این مستندها درست ادا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها