همکاری پررنگ و موثر ستاره‌های سینما، تلویزیون، تئاتر و فوتبال باعث شده نمایش‌های جدید سالن‌های تئاتری پایتخت با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شود و پاییز سرد تئاتر را با آثاری متنوع و جذاب گرم کند.
کد خبر: ۷۳۷۷۷۱
دمای صحنه بالا رفت
به گزارش جام‌جم، این روزها صحنه تئاتر میزبان نمایش‌های متعددی است که مانند چند سال گذشته علاوه بر بازیگران حرفه‌ای تئاتر، ستاره‌های سینما و تلویزیون را هم روی صحنه کشانده است، البته با این تفاوت که این بار یک کارگردان مطرح سینما و یکی از چهره‌های شناخته شده تئاتر و تلویزیون آثاری را کارگردانی کرده و روی صحنه برده‌اند.رضا کیانیان، بهاره رهنما، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری حمید آذرنگ، رحیم نوروزی، رامین ناصرنصیر و پژمان جمشیدی از چهره‌هایی هستند که این شب‌ها مردم را به سالن‌های تئاتر می‌کشانند. «مرگ فروشنده» عنوان تازه‌ترین اثر نادر برهانی‌مرند است که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است. این اثر نمایشی یکی از نمایشنامه‌های معروف دنیاست که آرتو میلر آن را نوشته است و تا پایان آذر روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش بازیگران شناخته‌شده‌ای چون حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، رحیم نوروزی، داریوش موفق، مجتبی پیرزاده، محمودرضا رحیمی، حمیدرضا نعیمی، آسیه ضیایی، فاطمه عباسی، بهرام افشاری و هادی عامل روی صحنه می‌روند. بهای بلیت «مرگ فروشنده» 15 تا 20 هزار تومان است و هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.برهانی‌مرند چند سال پیش همین نمایش را در تالار «قشقایی» تئاتر شهر اجرا کرد که موفقیت زیادی به همراه داشت و حالا تصمیم دارد بار دیگر این اثر را با نگاهی متفاوت بازتولید کند.

«اسپانیایی»‌ها روی صحنه

نمایش «اسپانیایی» به کارگردانی شیوا اردویی یکی از کارهای پرطرفدار این روزهای صحنه تئاتر است. نمایشنامه آن را یاسمینا رضا نوشته و هم اکنون در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه است. رامین ناصرنصیر، فرزانه نشاط‌خواه، مزدک رستمی، شقایق دهقان و بهاره رهنما بازیگران این نمایش هستند.«اسپانیایی» داستان خانواده‎ای است که دو دختر بازیگر دارند و درگیر بیماری رایج قرن یعنی افسردگی و تنهایی هستند. در این نمایش نیز مثل دیگر آثار این نویسنده شهیر مشکلات روابط انسانی بررسی شده است. پیش از این نمایش «خدای کشتار» به کارگردانی علیرضا کوشک‎جلالی و به قلم یاسمینا رضا در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا شد که مورد استقبال علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفت.«اسپانیایی» تا بیستم آذر روی صحنه خواهد بود و قیمت بلیت آن 20 تا 25 هزار تومان است.

«گزارش به آکادمی» عنوان نمایشی است که این روزها حسین پاکدل هنرمند نام‌آشنای کشورمان در سالن مکتب تهران روی صحنه برده است. این نمایش تک نفره که تنها بازیگر آن آرش خاموشی است، نوشته فرانتس کافکاست و تا بیست‌ونهم آبان هر شب ساعت 18، روی صحنه خواهد بود. قیمت بلیت این نمایش 15 هزار تومان است.مکتب تهران در خیابان کریمخان، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) واقع شده است.

کیانیان در تالار وحدت

نمایش «مردی برای تمام فصول» هم این روزها در تالار وحدت روی صحنه است. این نمایش به کارگردانی و بازی بهمن فرمان‌آرا روی صحنه رفته است و رضا کیانیان، سیامک صفری، سهیلا رضوی، فرزین صابونی، هدایت هاشمی، احمد ساعتچیان، امیررضا دلاوری، بهناز جعفری، علیرضا آرا، رضا مولایی و محمدرضا مالکی نیز در آن بازی می‌کنند. «مردی برای تمام فصول» تا پنجم دی هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه روی صحنه خواهد بود و بهای بلیت آن 15 تا 40 هزار تومان است.

نمایشی با صدای رویا نونهالی

«وقتی ما برگردیم دوپای آویزان مانده است» عنوان تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت کوهی است. این بار هم شاهد همکاری رویا نونهالی با این کارگردان هستیم، البته نونهالی در این نمایش روی صحنه نیست، اما صدای او در نقش مادر در این نمایش شنیده می‌شود.شهروز دل‌افکار، عصمت رضاپور، الهام اسکندری، تینو صالحی، محمد سایبانی، حسین اصیلی، نادر فلاح، پژمان جمشیدی، الهام شعبانی، اسماعیل مرادی، مجید قادری، بنیامین پیروانی و مهشید مولایی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش‌های روبه پایان

چند نمایش پربیننده هم روی صحنه است که بزودی اجرای خود را به پایان می‌رسانند. یکی از این نمایش‌ها «آرامسایش» است که به کارگردانی محمد حاتمی در تالار شمس روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش که بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی هم در آن روی صحنه می روند، بزودی پایان می‌یابد.علیرضا مهران، الهام دهقانی، شهرام قائدی، روح‌الله کمانی، محمد حاتمی و عماد سالکی دیگر بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت این نمایش 25 هزار تومان است و تا پایان هفته آینده روی صحنه خواهد بود.

نمایش «اراتریو عدالت» به کارگردانی بابک مهری هم روزهای پایانی اجرای خود را می‌گذراند. این نمایش براساس ترجمه کلام نهج‌البلاغه ساخته شده و اصغر همت، برزو ارجمند، مهران نائل، روزبه بمانی و یاسر خاسب در آن روی صحنه می‌روند.این نمایش هر شب ساعت 22 روی صحنه می‌رود و تا بیست و هشتم آبان روی صحنه خواهد بود. بهای بلیت این نمایش 15 تا 40 هزار تومان است.

بزودی روی صحنه

نمایش «راز» به کارگردانی و نویسندگی اعظم بروجردی بزودی در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. رضا امامی، مارال فرجاد، علی برجی، راهیل رستمیان و پویان درزی در این نمایش بازی می‌کنند.

این نمایش از بیست و پنجم آبان روی صحنه می‌رود و اجرای خود را تا بیست و هشتم آذر ادامه می‌دهد. بهای بلیت آن 15 هزار تومان است.

«کالوَن و قیام کاستِلیون» هم نام نمایشی است که به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی آرش دادگر از اول آذر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. مهران امام‌بخش، کامبیز امینی، فرید قبادی، حسام منظور، خسرو شهراز، یعقوب صباحی، عمار آشوری، مریم راسخ‌،‌ مهراب رستمی، امیر رجبی و علی کوشا در این نمایش بازی می‌کنند. کالون و قیام کاستلیون تا اول دی روی صحنه خواهد بود و بهای بلیت آن 25 هزار تومان است. نمایش «لندن، رم، تهران، آمستردام» به نویسندگی و کارگردانی آروند دشت آرای هم از دوشنبه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. در این نمایش بازیگرانی از ایران، انگلستان، ایتالیا و هلند حضور دارند. ملودی آرام‌نیا، Amy Strange (انگلستان)، Marta Paga (ایتالیا)، ندا جبرئیلی، میثم میرزایی، Marene VanHolk (هلند) از جمله بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «هم هوایی» بزودی به کارگردانی افسانه ماهیان در تالار شمس روی صحنه می‌رود. ستاره اسکندری، الهام کردا و باران کوثری در این نمایش روی صحنه می روند. این نمایش از یازدهم تا سی‌ام آذر روی صحنه است و بهای بلیت آن 25 هزار تومان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها