فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای 6200 شهید ایرانی، همچنان در خاک عراق مدفون است.
کد خبر: ۷۳۷۵۰۱
هنوز 6000 شهید دیگر در عراق داریم

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار محمد باقرزاده در حاشیه مراسم استقبال از پیکر 75 شهید دوران دفاع مقدس در مرز بین‌المللی شلمچه، افزود: عملیات تفحص پیکر شهدای عزیزمان در چند محور ادامه دارد.

وی با اعلام آمادگی نیروهای تفحص ایران برای کشف اجساد کویتی که در جنگ خلیج فارس به دست رژیم صدام، اسیر و کشته شدند، گفت: کویت تاکنون حتی قادر به کشف یک جسد نیز نبوده، ولی ما با توجه به شناختی که از منطقه جنوب عراق داریم برای جستجوی اجساد کویتی جنگ خلیج فارس آمادگی داریم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در یک ماه گذشته 420 جسد از نیروهای عراقی کشف و در خاک عراق تحویل مقامات این کشور شد.

امضای قرارداد احداث 2 واحد نیروگاه هسته‌ای میان تهران و مسکو

ایران و روسیه دیروز قراردادی در زمینه احداث دو واحد نیروگاه هسته‌ای جدید امضا کردند.

به گزارش ایرنا، براساس این قرارداد که از سوی علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگئی کرینکو، رئیس شرکت دولتی روس اتم امضا شد، با مشارکت کارشناسان روس، دو نیروگاه هسته‌ای جدید در کنار نیروگاه بوشهر ساخته خواهد شد.

صالحی دیروز در بدو ورود به مسکو در فرودگاه در مورد این قرارداد گفت: تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی برای دولت قرار داده است.

وی یادآورشد: در مجموع در استان بوشهر پنج نیروگاه هسته‌ای احداث خواهد شد، اما ساخت این نیروگاه‌ها پس از پایان مراحل ساخت دو نیروگاهی است که در قرارداد امروز با روسیه در مورد آنها توافق می‌کنیم.

اعلام اسامی 6 نفر از محکومان اقتصادی

دادستانی تهران بر اساس تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی، مبنی بر ضرورت انتشاراحکام محکومیت قطعی در جرایم مالی با مبلغ بیش از یک میلیارد ریال، مشخصات شش نفر از محکومان اقتصادی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، محل وقوع جرم اولیه، استان خوزستان بوده که طی آن افرادی از بیش از 14 هزار نفر کلاهبرداری کرده و میلیاردها تومان از وجوه اخذ شده را در اختیار 6 متهم نام برده شده قرار داده اند.

نامبردگان نیز جهت مخفی ماندن منشا وجوه، مبادرت به خرید املاک متعددی در سراسر کشور و همچنین خرید سکه و ارز کرده و به منظور جلوگیری از شناسایی رد وجوه، املاک را به نام خانواده و آشنایان خود انتقال داده اند.

حسین، محمد، محسن و محمود جمالی پور، فرزندان عبدعلی، محمدابراهیم شمسی جزه‌ای، فرزند باقر و احمد امامی فرزند حسین، محکومانی هستند که اسامی شان از سوی دادستان، منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها