سخنان منتشر نشده فرمانده سپاه قدس در عملیات طریق القدس

سرلشکر سلیمانی:تا دشمن را به خاک نسپاریم از این مرز برنمی‌گردیم

فرمانده کل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: کردها به کمک‌های سردار قاسم سلیمانی افتخار می‌کنند و ایران دوست و هم‌پیمان قدیمی کردها بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۳۵۳
فرمانده کل پیشمرگ‌ها: سردار سلیمانی مایه افتخار کردهاست

به گزارش تسنیم، شیخ جعفر شیخ مصطفی، وزیر پیشین پیشمرگه کردستان و فرمانده فعلی نیروهای کرد در گفت‌وگو با روزنامه کرد زبان آوینه، از کمک‌های ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تشکر کرد.

وی گفت: هرکس به کردها در مقابل داعش کمک کند ما از وی قدردانی می‌کنیم؛ ژنرال سلیمانی نیز در این جنگ به ما کمک کرده و کردها قدرشناس ایشان هستند.

شیخ مصطفی معتقد است ایران چه در گذشته و چه اکنون دوست وفادار کردهاست و کردها نیز همیشه ایران و ایرانی‌ها را به عنوان هم‌پیمان و دوست قدیمی خود محسوب کرده‌اند.

وی درباره جنگ فعلی داعش به این روزنامه گفت: تاریخ مصرف تروریست‌ها در حال اتمام است و آنها در تمامی جبهه‌های جنگ شکست خوردند و مدت‌هاست پیشروی نداشته و در حال دفاع هستند.

دیدار کری و اشتون

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا از دیدار جان کری و کاترین اشتون به میزبانی وزیر خارجه آمریکا خبر‌داد.

به گزارش فارس، جزئیات این دیدار که دیشب انجام شده اعلام نشده و قرار است پوشش رسانه‌ای نداشته‌باشد.

پیش از رسانه‌ای شدن این خبر، پایگاه خبری المانیتور در خبری مدعی شده بود که محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران خارجه ایران و آمریکا هفته آینده با حضور کاترین اشتون، در عمان دیدار می‌کنند اما این خبر پس از ساعاتی حذف شد و کسی حاضر به تائید چنین مساله‌ای نشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اشتون برای رایزنی با مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به واشنگتن سفر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در ضیافت شام کری با اشتون در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، دو هفته قبل بدون اعلام زمان و مکان دور بعدی مذاکرات پایان یافت.

خبرگزاری ایتارتاس روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد نشست بعدی روز بیست و هفتم آبان در شهر وین اتریش برگزار می‌شود، اما یک منبع آگاه ایرانی این خبر را تکذیب و اعلام کرد هنوز تاریخی تعیین نشده است.

امیدواری به برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی در روز شنبه

رسول جلیلی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با این‌که گفته شده جلسه نوزدهم شورای‌عالی فضای مجازی ظاهرا قرار است شنبه دهم آبان برگزار شود، گفت: بله، طبق دعوت‌نامه‌ای که برای اعضا و من ارسال شده، این جلسه ظاهرا قرار است که برگزار شود.

وی گفت: اکنون دعوت‌نامه جلسه به دست ما رسیده ولی ممکن است طبق آن چیزی که هفته گذشته پیش آمد، دوباره جلسه برگزار نشود که در این صورت مجددا اطلاع‌رسانی می‌شود.

این عضو شورای‌عالی فضای مجازی در ارتباط با این‌که آیا رئیس‌جمهور هم در این جلسه حضور خواهند داشت، گفت: روال این‌گونه بوده که معمولا این جلسات بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار نمی‌شده و بنابراین احتمالا ایشان هم حضور خواهند داشت.

توکلی: اگر توافق نهایی انجام می‌شد جشن می‌گرفتند

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در پاسخ به پرسشی درباره برخی ادعاها مبنی بر این‌که مذاکره کنندگان ایران و آمریکا مدتی است به توافق رسیده‌اند گفت:‌ من ملاقات خصوصی با کسی نداشته‌ام و اطلاع خاصی در این زمینه ندارم ولی طبیعتا توافق نهایی انجام نشده است، زیرا اگر می‌شد جشن می‌گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، توکلی در حاشیه همایش استکبارستیزی دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که در صورت رعایت نکردن اصول مذاکرات، مجلس چه برخوردی دارد؟ گفت: اگر تیم مذاکره کننده رعایت اصول را نکنند، خلف وعده محسوب می‌شود.

پای سینما به عربستان سعودی باز می‌شود

حمزه الغبیشی، مدیر اداره رسانه‌های صوتی و تصویری در وزارت اطلاع‌رسانی عربستان سعودی، می‌گوید که سینما در حال ورود به کشور است و بزودی سالن‌های نمایش فیلم مطابق ضوابط ساخته می‌شوند.

به گزارش سایت فرارو و به نقل از بی.بی.سی، اکران عمومی فیلم‌های سینمایی در دهه ۱۹۷۰ متوقف شد. مقامات این کشور اواسط دهه قبل اجازه گشایش اولین سینما طی ۲۰ سال را دادند، که البته فقط زنان و کودکان حق استفاده از آن را داشتند. گفته می‌شود که اکنون فقط یک سینما در مجتمعی در شهر الخبر وجود دارد.

رضمه در کنترل جنبش انصارالله یمن

منابع قبایلی و امنیتی یمن اعلام کردند نیروهای جنبش انصارالله دیروز شهر جدیدی را در مرکز یمن به کنترل خود درآوردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از مقامات دستگاه‌های امنیتی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای حوثی کنترل شهر رضمه را پس از 24 ساعت درگیری با افراد مسلح قبایل محلی به دست گرفتند. رضمه در جاده بین صنعا، پایتخت یمن و عدن قرار دارد و دسترسی به جنوب این کشور را مدیریت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
۰
۰
بی نظیری حاج قاسم. سرفراز باشی همیشه دلاور.ما بهت افتخار میكنیم همیشه.
خسرو از كردهای عراق
Netherlands
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
۰
۰
زنده باد سردار سرلشكر قاسم سلیمانی. ایشان مایه افتخار كردها است .ایرانیان ارزش این نخبگان و سرمایه های نظامی خویش را بدانند .ژنرال قاسم سلیمانی یك ژنرال منحصربفرد در جهان است .
ابراهیم از كردستان عراق
Netherlands
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
۰
۰
ژنرال قاسم سلیمانی خیلی دوست داریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها