معاون پارلمانی سازمان صداوسیما از نامه کمیسیون بودجه مجلس به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره بودجه صداوسیما خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۸۱۱
میرتاج‌الدینی: کمیته مشترکی برای بودجه رسانه ملی تشکیل شده است

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که در حال رایزنی و همفکری با مجلس شورای اسلامی در زمینه بودجه سال آینده رسانه ملی هستیم، گفت: نمایندگان، صداوسیما را خوب می‌شناسند و حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی در سازمان، شناخت وکلای ملت را از این مجموعه، بیشتر کرد.

وی با بیان این‌که بودجه واقعی و مورد نیاز سازمان صدا و سیما دو برابر بودجه موجود است، خاطرنشان کرد: این موضوع به تائید کمیسیون بودجه مجلس نیز رسیده، یعنی بودجه سازمان 3250 میلیارد تومان است.

معاون پارلمانی صداوسیما از نامه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به دولت در زمینه بودجه رسانه ملی خبر داد و افزود: مدتی پیش کمیسیون بودجه مجلس، طی نامه‌ای رسمی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور این موضوع را به آنها اعلام کرده است.

میرتاج‌الدینی از تشکیل کمیته مشترک بین کمیسیون بودجه مجلس با صدا و سیما خبر داد و افزود: موارد از سوی صداوسیما به صورت مکتوب و گزارش کامل به کمیسیون بودجه مجلس داده شد، آنها نیز نظر خود را به دولت اعلام کردند. در نهایت نظر آنان این بود که نصف بودجه به صداوسیما داده می‌شود.

وی از دولت خواست در لایحه بودجه 94 نیازهای واقعی سازمان صداوسیما را مدنظر قرار دهد.

رد مصادره دامنه‌های اینترنتی ایران

دادگاه فدرال واشنگتن، با صدور حکمی، رای یکی از دادگاه‌های آمریکا را درباره مصادره دامنه‌های اینترنتی ایران باطل کرد و آن را غیرممکن خواند.

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت آمریکایی آرس تکنیکا، دادگاه فدرال در واشنگتن حکم کرده است که دامنه‌های اینترنتی یک کشور جزو دارایی‌های آن کشور محسوب نمی‌شود و در نتیجه نمی‌توان آنها را مصادره کرد.سایت رسمی آیکان (شرکت اختصاری نام‌ها و شماره‌های اینترنتی) نیز این خبر را در سایت خود تائید کرده است.

به گزارش ایرنا، در پرونده مربوط به حادثه انفجار انتحاری در بیت‌المقدس در سال 1997، چهار آمریکایی زخمی شدند و حماس، مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت. پس از این اتفاق، شاکیان پرونده به ادعای حمایت ایران از حماس، علیه ایران نیز اقامه دعوی کردند.

دادگاه در سال 2003 به نفع شاکیان پرونده رای صادر کرد و از تهران خواستار پرداخت غرامت 109میلیون دلاری شد.شاکیان حتی تلاش کردند تا اشیای فرهنگی به نمایش گذاشته شده در موزه‌های دانشگاه هاروارد و شیکاگو را به نفع خود توقیف کنند که به نتیجه‌ای نرسیدند.

این پایگاه اینترنتی نوشت: با توجه به رای دادگاه مبنی بر عدم امکان توقیف دامنه‌های اینترنتی ایران، دیگر عملا مورد دیگری برای مصادره در خاک آمریکا وجود ندارد و طبیعتا پرونده در آینده نزدیک بسته خواهد شد.

الفت، معاون رئیس قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی، محمدباقر الفت، رئیس کل دادگستری استان خوزستان را به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منصوب کرد.به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، همچنین آیت‌الله آملی‌لاریجانی با صدور حکمی با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا صدرحسینی، معاون پیشین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ایشان را به عنوان مشاور رئیس قوه قضاییه منصوب کرد.

فراخوان سپاه برای نامگذاری پهپاد آر.کیو.170 ایرانی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد اسامی پیشنهادی خود را برای نامگذاری آر.کیو.170 ایرانی تا ۱۶ آذر (روز دانشجو) به شماره 20002541 پیامک کنند.

روابط عمومی سپاه تاکید کرده است که نام برگزیده از بین پیشنهادها انتخاب و طی مراسمی ویژه، هدیه نفیسی به پیشنهاددهنده این نام، اهدا خواهد شد.

ابطال کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست متخلف

حمید رسایی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی پرونده کارت‌های پایان خدمت و معافیت ابطال شده بازیکنان فوتبال در این کمیسیون خبر داد و گفت: کارت معافیت و پایان خدمت ۶۲ فوتبالیست متخلف، باطل شده است.

وی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به جلسه‌ای که دیروز با حضور مسئولان نیروهای مسلح، نظام وظیفه و فدراسیون فوتبال در کمیسیون اصل 90 برگزار شد، گفت: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده که براساس اقدامات صورت گرفته سازمان نظام وظیفه، از 118 بازیکنی که مدارک و مستندات آنها بررسی شده، کارت پایان خدمت و معافیت 52 بازیکن فوتبال باطل شده و ده نفر از آنها هم تاکنون مراجعه نکرده‌اند که نهایتا کارت پایان خدمت یا معافیت این 62 بازیکن باطل شده و هفته آینده اسامی این افراد از سوی سازمان نظام وظیفه به طور رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

حکم انفصال دائم سعید مرتضوی از شغل قضا صادر شد

خبرگزاری فارس نوشت: حکم انفصال دائم سعید مرتضوی دادستان سابق تهران از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

بر اساس این گزارش، بنا به تائید دیوان عالی کشور، سعید مرتضوی دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران به صورت دائم از احراز شغل قضا انفصال پیدا کرد.

همچنین براساس این حکم، سعید مرتضوی به مدت پنج سال از احراز مشاغل دولتی نیز منفصل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها