10 هزار مالباخته در پرونده کلاهبرداران پیامکی

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام شبکه بزرگ کلاهبرداری پیامکی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۱۹

به گزارش مهر، سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران گفت: کارآگاهان پلیس فتای استان فارس هنگام رصد در فضای مجازی متوجه کلاهبرداری پیامکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها شده و تحقیقات آنها در این زمینه آغاز شد. با انجام تحقیقات گسترده متوجه شدیم که این باند طی دو سال گذشته فعالیت‌های مختلفی را در بیشتر کلانشهرهای کشور انجام داده که تاکنون با استفاده از شگرد‌های مختلف توانسته بودند از دست پلیس فرار کنند.

وی افزود: تیم ویژه‌ای با حضور متخصصان فضای مجازی در پلیس فتای فارس تشکیل شد که پس از چند ماه تلاش شبانه‌روزی موفق به شناسایی اعضای اصلی این شبکه در یکی از زندان‌های کشور شدیم. متهمان، شرکا و همدستانی نیز در خارج زندان داشتند که پولشویی را انجام می‌دادند و افراد حاضر در زندان از طریق ارسال پیامک از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این رابطه 23 نفر دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به جرایمشان اعتراف کردند. از این افراد 3000 قطعه سیمکارت تلفن همراه و 230 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده و تاکنون ده هزار نفر مالباخته نیز شناسایی شدند. از این تعداد شاکیان 590 نفر از استان فارس هستند البته تا این لحظه میزان دقیق کلاهبرداری انجام شده مشخص نیست هر چند تعدادی برج و منزل در حال ساخت از سوی کلاهبرداران پلمب شده است. فرمانده انتظامی فارس گفت: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد، اعضای این باند در استان‌های اصفهان، آذربایجان، خراسان رضوی و فارس دست به کلاهبرداری زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها