رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از امضای موافقت‌نامه 25 ماده‌ای حمل و نقل هوایی ایران با پرتغال به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۵۸۰

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: طی مذاکرات فشرده‌ای که روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان امسال در لیسبون صورت گرفت، موافقت‌نامه 25 ماده‌ای حمل و نقل هوایی بین ایران و پرتغال نهایی شد و به امضای موقت روسای هواپیمایی کشوری دو طرف رسید.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : براساس این موافقت‌نامه شرکت‌های هواپیمایی طرفین مجازند تا سقف هفت پرواز برنامه‌ای هفتگی و به تعداد نامحدود پروازهای غیربرنامه‌ای با موافقت سازمان‌های هواپیمایی کشوری دو طرف به انجام برسانند.

در همین حال ، قائم‌مقام وزیر نیرو با تشریح آخرین وضعیت بازگشت شرکت‌های بین‌المللی به صنعت برق ایران از آغاز مذاکرات برقی تهران ـ برلین خبر داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاران آلمانی پیشنهاد یک میلیارد دلاری جدید برقی به ایران ارائه کرده‌اند.

اسماعیل محصولی در گفت‌وگو با مهر افزود: اخیرا یک شرکت بزرگ آلمانی پیشنهادی یک میلیارد دلاری به منظور توسعه ظرفیت تولید برق بادی به وزارت نیرو ارائه کرده است.محصولی با یادآوری این‌که این پیشنهاد یک میلیارد دلاری برقی آلمانی‌ها در حال بررسی در وزارت نیرو است، تاکید کرد: هم اکنون شرکت‌های آلمانی موفق به ایجاد یک فناوری جدید به منظور کاهش هزینه تولید برق تجدیدپذیر بادی شده‌اند.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان این‌که اکنون هزینه تولید یک کیلووات ساعت برق بادی در آلمان به حدود 7سنت کاهش یافته است، یادآور شد: این هزینه قابل رقابت با تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها