مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تثبیت عبور بیش از 900 پرواز از آسمان ایران در روز خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۱۷۲

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: با وجود این‌که در طول چند هفته گذشته روزهای مختلفی با عبور بیش از هزار پرواز نیز در آسمان ایران ثبت کرده‌ایم، اما اکنون می‌توان با اطمینان سخن از تثبیت عبور بیش از 900 پرواز روزانه از حریم هوایی ایران گفت.

وی با بیان این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور تمام امکانات لازم برای پوشش ایمنی این پروازها را فراهم آورده، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به امکاناتی که در سیستم هوایی ایران وجود دارد و تجهیزات راداری توان کارشناسی موجود این پروازها بدون هیچ مشکلی مدیریت شده و از مرز هوایی ایران خارج می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به سود حاصل از عبور این پروازها اشاره کرد و گفت: طبق قوانین بین‌المللی هر هواپیمایی که از حریم هوایی یک کشور عبور می‌کند، باید به دلیل استفاده از امکانات آن، بهایی را بپردازد که این مساله در آسمان ایران با توجه به امکانات موجود شکل گرفته و عبور این تعداد پرواز برای کشور درآمدزایی می‌کند.

ایلخانی به باز شدن چند مسیر جدید هوایی برای عبور پروازهای جدید نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ارگان‌های ذی‌ربط، این مسیرهای هوایی در نقاط پرتردد کشور ایجاد شده و به ما در مدیریت پروازها کمک بسیاری کرده‌اند. اکنون تقریبا تمامی مسیرهای هوایی ایران فعال است و پروازها با برنامه‌ریزی‌های لازم از آن عبور می‌کند. وی اظهار کرد:‌ امیدواریم با نتیجه‌بخش شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تجهیز و نوسازی امکانات هوانوردی کشور که البته به بودجه و سرمایه‌گذاری کافی احتیاج دارد، توان ایران برای بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی تثبیت شده و آسمان ایران حتی بیش از گذشته برای عبور از پروازها انتخاب شده است.

پس از آغاز درگیری‌های سیاسی در عراق و ناامنی‌های به وجود آمده در آسمان اوکراین، حریم هوایی ایران به عنوان یکی از جایگزین‌های اصلی موجود در منطقه برای بسیاری از شرکت‌های خارجی مطرح شد و با توجه به ایمنی بالای آسمان کشور، تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران رشدی محسوس داشت. ماه گذشته سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد برای نخستین بار تعداد پروازهای عبوری روزانه از ایران از مرز هزار پرواز گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها