سجاد گنج‌زاده و حمیده عباسعلی برای مدال طلا مبارزه می‌کنند

در انتظار روز پرمدال کاراته ایران در جهانی آلمان

برمن آلمان، محل برگزاری بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان می‌تواند امروز روزی خاطره‌انگیز برای ورزش کشورمان ترسیم کند، چرا که ملی پوشان کشورمان در این روز شانس کسب چهار مدال ارزشمند و تاریخی را دارند.
کد خبر: ۷۳۵۷۵۶

به گزارش جام‌جم، تیم ملی کاراته ایران با وجود این‌که با انبوهی از مسائل حاشیه‌ای از جمله مصاحبه‌های انتقادی ملی‌پوشان، قهر کادر فنی و بازگشت پرحرف و حدیث سرمربی این تیم، برکناری مدیر تیم‌های ملی، مصاحبه‌های تند رئیس فدراسیون و سرانجام بروز مشکلاتی در صدور روادید عازم رقابت‌های جهانی شد، اما در این رقابت‌ها که با شرکت 887 ورزشکار از 116 کشور برگزار می‌شود، نتایج در خور توجهی کسب کرده است و در حالی که امروز شانس کسب چند مدال دارد فردا و در روز پایانی نیز شانس کسب مدال طلا را دارد.

درخشش عباسعلی این بار در جهانی

تیم ملی کاراته بانوان ایران در شرایطی نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را پشت سر می‌گذارد که حمیده عباسعلی ملی‌پوش دسته 68+ کیلو در این رقابت‌ها گل کاشت. او که در هفته‌های قبل مقتدرانه به مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون دست یافته بود، دیروز در برمن ابتدا حریف بلژیکی را 3 بر صفر سپس مبارزی از اسپانیا را یک بر صفر مغلوب کرد. عباسعلی پس از آن‌که در دور سوم بر کاراته‌کای هلندی غلبه کرد در فینال نیز حریف مجارستانی چیره شد و گام به دیدار نهایی گذاشت تا امروز برای کسب مدال زرین روی تاتامی برود.

در دیگر رقابت‌های کومیته انفرادی بانوان پگاه زنگنه در 68 ـ کیلو با دو برد مقابل آفریقای جنوبی و بلژیک و شکست برابر حریف اتریشی حذف شد. رزیتا علیپور در 61 ـ کیلو حریف چینی را برد اما به حریفی از پرو باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. فاطمه چالاکی در 55 کیلو مالزی را برد، اما به ژاپن باخت و حذف شد و نسرین دوستی نیز در 50 کیلو به حریفی از مونته نگرو باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا همچون بازی‌های آسیایی اینچئون کارنامه ضعیفی از خود ثبت کند.

گنج‌زاده به‌دنبال طلا

امروز در کومیته (مبارزه) انفرادی مردان سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش دسته 84+ کیلو این شانس را دارد که یک طلای ارزشمند کسب کند. او که در بازی‌های آسیایی اینچئون به دلیل اعتراض به داوران از گردونه رقابت‌ها حذف شد و به همین دلیل حضورش در جهانی آلمان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت در برمن حریفانی از مجارستان، ایتالیا، برزیل و مصر را مقتدرانه و بدون از دست دادن یک امتیاز شکست داد و فینالیست شد و امروز در پیکار نهایی باید رو در روی حریفی از کشور ترکیه بایستد. امروز همچنین در وزن 84 کیلو ذبیح‌الله پورشیب در شرایطی برای کسب مدال برنز روی تاتامی می‌رود که پیش از این مقابل حریفانی از لتونی و هلند صاحب پیروزی شده و با شکست مقابل حریف گرجستانی به جدول شانس مجدد راه یافت. این ملی‌پوش باسابقه در جدول شانس مجدد بر حریفانی از اکوادور و دومینیکن چیره شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

همچنین امیر مهدی‌زاده دارنده مدال طلای دوره گذشته این رقابت‌ها نتوانست به فینال راه یابد. او پیکارهای دسته 60 کیلو را با برتری مقابل حریفی از کشور میزبان آغاز کرد و در ادامه کاراته کاهای ونزوئلا و آلبانی را نیز شکست داد، اما مقابل حریف هلندی تن به شکست داد. مهدی زاده در جدول شانس مجدد بر کره جنوبی چیره شد تا امروز برای کسب مدال برنز با حریفی از اکراین مبارزه کند. همچنین سعید احمدی ملی‌پوش دسته 67 ـ کیلو که در دوره گذشته رقابت‌های جهانی به مدال نقره دست یافته بود، این بار با کسب سه پیروزی مقابل گابن، اسلواکی و روسیه شکست برابر حریف برزیلی در عین ناباوری از دور رقابت‌ها کنار رفت. بهمن عسگری ملی‌پوش دسته 75ـ کیلو نیز حریفانی از هلند، انگلیس و اسلواکی را شکست داد اما به رقیب مصری باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

طلایی در گلوی میزبان

کاراته ایران فردا هم شانس کسب مدال طلا را دارد، تیم کومیته تیمی مردان باید در فینال برابر ژرمن‌های میزبان قرار بگیرد و طلای ارزشمند این بخش را از گلوی آنها بیرون بکشد. تیم کشورمان در بخش کومیته تیمی با ترکیب سعید احمدی، ایمان سنچولی، سامان حیدری، ابراهیم حسن بیگی، سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری دیروز دومینیکن، ژاپن، صربستان و بلاروس را شکست داد و فینالیست شد. همچنین تیم کومیته بانوان با ترکیب حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، رزیتا غفاری و فاطمه چالاکی ابتدا کلمبیا را 2 بر یک شکست داد و با پیروزی 2 بر صفر برابر اسلونی کار خود را ادامه داد. این در حالی بود که در رقابت‌های کاتای تیمی (حرکات نمایشی) تیم بانوان با ترکیب مهسا افسانه، الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده پس از آن‌که به ژاپن باخت در جدول شانس مجدد بر ترکیه چیره شد. او این شانس را دارد فردا برای کسب مدال برنز با ویتنام مبارزه کند. همچنین تیم کاتای تیمی مردان نیز به‌دلیل آنچه از طرف فدراسیون کاراته ایران صادر نشدن روادید عنوان شد، از این رقابت‌ها بازماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها