عقب نشینی مسکو از سوریه تبعات مرگباری برای کرملین دارد

اعزام نیروهای ناتو به مرز روسیه

پس از برگزاری انتخابات در شرق اوکراین و پذیرش نتیجه آن از سوی روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا این کشور را به تشدید تحریم‌ها تهدید کردند. فرمانده ناتو در اروپا نیز خواهان ارسال نیروهای نظامی بیشتر به اروپای شرقی شد.
کد خبر: ۷۳۴۷۳۶

شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد انتخابات در شرق اوکراین، «انتخاباتی ظاهری» است که در تقابل با قانون اساسی اوکراین و تمامی هنجارهای انتخابات آزاد قرار دارد.

به گزارش دویچه له ، مقامات آمریکایی تصریح کردند اگر دولت روسیه همچنان توافقات «مینسک» را نادیده بگیرد و به تعهدات خود در قبال دولت اوکراین بی‌اعتنا باشد، باید خود را برای دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی آماده کند. طبق توافق مینسک، شورشیان در شرق اوکراین مجاز به برپایی «انتخابات ریاست جمهوری» و ایجاد «مناطق کاملا مستقل» از اوکراین نیستند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که پیشتر انتخابات جدایی‌طلبان را محکوم کرده بود، گفت که در صورت ادامه چنین سیاست‌هایی، تحریم‌های جدیدی در انتظار روسیه خواهد بود.

بحران اوکراین پس از برگزاری انتخابات مناقشه‌برانگیز در شرق این کشور وارد مرحله‌ جدیدی شده است. ژنرال فلیپ بریدلاو، فرمانده ناتو در اروپا از وزارت دفاع آمریکا خواسته است که نیروهای نظامی و تجهیزات بیشتری به اروپا ارسال کند. همچنین به گزارش ایسنا، روزگذشته پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد یک نشست اضطراری با مشاوران امنیتی این کشور برگزار خواهد کرد تا سیاستی متناسب با حوادث جدید اتخاذ شود. اغلب کشورهای غربی با تبعیت از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که برگزاری و نتیجه انتخابات در شرق اوکراین در روز یکشنبه (دوم نوامبر) را به رسمیت نمی‌شناسند. در این انتخابات الکساندر زاخارچنکو رهبر شورشیان جدایی‌طلب به ریاست‌جمهوری برگزیده شد. او دیروز سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها